Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?

Strona 2 z 2

  • Źródło Property News

Autor: propertynews.pl
Data: 08-02-2019, 09:52

Sklepy w Polsce zamyka też sieć hipermarketów Tesco. W 2018 roku Tesco zamknęło w Polsce 34 sklepy. W styczniu zarząd firmy 32 kolejne sklepy do zamknięcia. W 2017 sieć zamknęła 11 placówek, w 2016 także 11 sklepów. Na koniec 2015 roku do Tesco należało 449 sklepów. Na koniec 2015 roku do Tesco należało 449 sklepów. Działania są częścią planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu brytyjskiej sieci.

Tylko w styczniu 2019 roku Redan zamknął pięć sklepów TXM. Zarząd grupy kontynuuje pogłębianie restrukturyzacji sieci, m.in. zamykając nierentowne placówki i dalej identyfikuje te do zamknięcia. Nie wykluczona jest też sprzedaż sieci. Zarząd spółki Redan, który wraz z TXM tworzy grupę kapitałową, poinformował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych, a wraz z nim rozważy wyłączenie całości lub części segmentu dyskontowego skupionego w TXM ze struktury kapitałowej grupy. Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 383 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,3 tys. mkw. i była o 3,4 proc. niższa niż na koniec stycznia 2018 r. 

Z portfolio najemców polskich centrów handlowych znikają też sklepy Piotr i Paweł. We wrześniu pięć sklepów tej marki stało się częścią sieci Biedronka. Pod koniec października Carrefour przejął kolejną część sklepów. Pod skrzydła sieci Carrefour trafiły franczyzowe placówki.  Docelowy model zakłada pozostanie około 70 sklepów w upmarketowych lokalizacjach, istotnych dla Piotra i Pawła – informowała sieć. Sieć handlowa Piotr i Paweł została założona w 1990 roku. Twórcami firmy są Eleonora Woś i jej synowie Piotr i Paweł Woś. W ramach sieci działało w ostatnich latach ok. 140 sklepów, z czego 57 to placówki własne, pozostałe zaś – franczyzowe. 

Czytaj na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • route 66 2019-02-08 10:41:19
    Naturalna selekcja. Teraz biznes będą prowadzić tylko ci, którzy to potrafią, czyli potrafią wypracować zysk. Jak Edorado VAT'owskie się skończyło, to i firmy zaczęły upadać a zagraniczne sieci, jedynie wycofywać się z polskiego rynku, bo one raczej nie upadną. Teraz dopiero widać, dlaczego tylko u nas była cała gama światowych sieci, a naszych nie było. Widać, "dojenie" szło na maksymalną skalę.
  • feris 2019-02-11 10:47:29
    tesco? polska linia od dawna utrzymywala jeszcze tego europejskiego bankruta. To nie slabośc rynku czy niemoc klientów ale dziadostwo które probuja nam wcisnąć tzw.sieciowki powoduje , że wyoadaja z rynku.kolejne przykłady; N.Yorker, Orsay, Mango, Zara, Taatuum, HM....kiedyś, kolejki do przymierzalni, zakupy w niektórych z nich były znakiem grubszego portfela , a taeraz….czasem śmierdzi od zatęchłych, niemodnych i obrazajacych polskie klientki lachów!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.