Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci Real i Makro zanotowały w Polsce znaczny wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2011, 13:31
Sieci Real i Makro zanotowały w Polsce znaczny wzrost sprzedaży
Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce

Cała sprzedaż Metro Group na polskim rynku wzrosła o 4,6 proc., z 4,1 do 4,29 mld euro. Grupa zakończyła rok z 142 placówkami handlowymi, co oznacza wzrost o liczby sklepów o sześć punktów handlowych w porównaniu z rokiem 2009.

Sprzedaż 54 hipermarketów Real wzrosła w 2010 r. w Polsce o 6,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku i sięgnęła ponad 1,4 mld euro. Jednocześnie operator zmniejszył liczbę pracowników o 850 osób do nieco ponad 12 tys.

Sieć hal Makro Cash&Carry zmniejszyła zatrudnienie o 190 osób. Jednocześnie firma znacznie poprawiła wyniki, sprzedaż w Polsce wzrosła o 7,6 proc. do 1,97 mld euro.

Słabo na tle sieci Real i Makro wypadły wyniki sieci zajmujące się handlem elektroniką użytkową, czyli Saturn i Media Markt, których sprzedaż spadła o 4 proc. do 917 mln euro, przy jednoczesnym wzroście liczby placówek o sześć punktów handlowych. Grupa zmniejszyła zatrudnienie w sklepach tych dwóch sieci o 219 osób.

Cały niemiecki koncern Metro Group zamknął rok obrachunkowy 2010 z rekordowym zyskiem. EBIT po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych wzrósł o 19,3 proc. do 2,415 mld euro. Udział programu wzrostu efektywności i wartości Shape 2012 wzrósł od początku programu do 527 mln euro.

- Osiągnęliśmy rekordowy zysk podczas największej restrukturyzacji w historii przedsiębiorstwa i pod koniec poważnego kryzysu gospodarczego. Na półmetku Shape 2012 możemy już stwierdzić, że jesteśmy silniejsi niż przed wybuchem kryzysu - powiedział dr Eckhard Cordes, prezes zarządu Metro AG.Koncern zapowiedział zwiększenie dywidendy do 1,35 euro za akcję zwykłą.

Obrót Metro Group zwiększył się w roku obrachunkowym 2010 o 2,6 proc. do 67,3 mld euro (w walucie krajowej: 0,9 proc.). W Niemczech obrót pomniejszony o opłaty lokalizacyjne i dezinwestycje osiągnął poziom okresu ubiegłego roku. Przed pomniejszeniem obrót zmniejszył się o 1,4 proc. do 26,1 mld euro, również w wyniku niekorzystnej pogody w ważnym okresie handlu w okolicach świąt Bożego Narodzenia.

Obrót w handlu międzynarodowym wzrósł o 5,4 proc. (w walucie krajowej: 2,5 proc.). W Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) obrót zwiększył się o 2,8 proc. do 21,5 mld euro (w walucie krajowej: 2,1 proc.).

W Europie Wschodniej obrót zwiększył się, również w wyniku zmiennego kursu, o 7,1 proc. do 16,9 mld euro (w walucie krajowej: 1,5 proc.).

W handlu w Azji/Afryce odnotowany został w roku obrachunkowym 2010 bardzo optymistyczny rozwój. Obrót zwiększył się o 17,3 proc. do 2,7 mld euro (w walucie krajowej: 12,9 proc.). - W ten sposób międzynarodowa pozycja naszej firmy ponownie się umocnił stwierdził Cordes.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • x-men 27-03-2011, 13:22:
...czyli diametralnie odmienny obraz przedstawiany pracownikom tej sieci - dziękujemy prezesie !

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH