Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci sklepów oszukują na tzw. "darmowych promocjach"

  • Autor: Dziennik Polski
  • Data: 14-12-2009, 19:23

W ostatnim czasie małopolska Inspekcja Handlowa po raz kolejny kontrolowała prawidłowość i rzetelność organizowania promocji przez sieci handlowe na terenie naszego województwa. I - niestety - po raz kolejny ujawniła liczne nieprawidłowości w tym względzie - czytamy w Dzienniku Polskim.

Kontrolerzy, do których dotarł Dziennik odwiedzili 20 placówek handlowych, m.in. hipermarketów (Tesco, Carrefour, Real, Auchan, Obi), a także supermarket Elea, delikatesy Bomi i Centrum oraz inne sklepy (Intermarche, Groszek, EKO, Polomarket, Drogeria Natura, Simply Market).

W 11 sklepach okazało się, że dołączany do towaru "gratis" nie był jednak bezpłatny - porównanie cen wykazało, że cena wyrobów z teoretycznie darmowym dodatkiem była wyższa niż cena takich samych towarów bez "gratisu".

Częstą praktyką handlowców (korzystało z niej 9 ze skontrolowanych placówek) to nierzetelne informowanie o cenach obowiązujących przed obniżką. Manewr, mający skłonić klienta do zakupu, polega na tym, że sklep podaje inną dotychczasową cenę niż rzeczywiście obowiązywała w nim na dany produkt przed wprowadzeniem promocji. Dzięki temu nabywcy wydaje się, że skoro coś przedtem było tak drogie, to on sporo zaoszczędzi, kupując to po obniżce.

Oprócz wymienionych, stwierdzono jeszcze szereg inych nieprawidłowości. Kontrola zakończyła się nałożeniem 7 mandatów karnych na łączną kwotę 1700 złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sylwek 15-12-2009, 08:43:
kare się przerzuci na pracowników , kierowników poszczególnych działów, którzy nie zdołali ukryć przekrętu. dodatkowo zabierze sie im premie unaniową ( za utrate zaufania pracodawcy) więc sieci per saldo na tym jeszcze zarobią.
  • OBYWATEL Z 36 000 000 14-12-2009, 21:57:
TO DLACZEGO NIE PODANO NAZW TYCH SKLEPóW , KTóRE ROBIA SZWINDLE.KLIENT MA PRAWO WIEDZIEć, KTO WALI ICH W ROGI PRZED śWIETAMI.A MANDATY ZA 1700 ZłOTYCH , CO TO ZA KARA NA 11SKLEPóW.TO WYCHODZI PO 100 PARE ZłOTYCH
śMIESZNE.ZA TO POWINNI ZAPłACIC PO 10 000Zł , TO, MOżE BY , DOPIERO ICH POWSTRZYMAłO PRZED OSZUKIWANIEM KLIENTóW.A TAK OBROTAMI NADROBIA TE PARE GROSZY MANDATU I PO BóLU BęDZIE,A NAIWNY I TAK SIE NABIERZE.
LICZY SIE BIZNES NA TYM śWIECIE, A NIE DOBRO CZłOWIEKA.CZłOWIEK JEST W TYM BIZNESIE NA SAMYM KOńCU SCHEMATU JEDNOSTKą ,Z KTóRA NIKT SIE NIE LICZY, ALE NAJLEPIEJ GDYBY MIAł GRUBY PORTFEL.
  • Obywatel 14-12-2009, 20:44:
1700 zł? Co to jest dla tak wielkich sieci... Dopóki taryfikator kar się nie zmieni to okłamywanie klienta będzie "lepszym" biznesem

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH