REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci sklepów w Niemczech i Austrii będą promować polską żywność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2011, 17:02
Sieci sklepów w Niemczech i Austrii będą promować polską żywność

Sklepy należące do Metro i sieć EDEKA w Niemczech, a także Zielpunkt w Austrii przeprowadzą na jesieni tego roku tygodniową akcję promocji polskiej żywności.

REKLAMA

- Z wymienionymi sieciami będziemy realizowali jesienią tygodniowy program promocji polskich artykułów żywnościowych. Chcemy robić to pod marką polskich produktów - powiedział minister rolnictwa Marek Sawicki.

Minister rolnictwa przypomniał, że w 2010 roku bilans handlowy z Niemcami wyniósł 2,6 mld zł. Wartość eksportu do Niemiec wyniosła 12 mld zł.

- Ta duża skala eksportu na niemiecki rynek nie jest widoczna, bo wielu producentów godzi się na sprzedaż pod markami sieci - ocenia Marek Sawicki.

Minister rolnictwa poinformował, że program Poznaj Dobrą Żywność zostanie w tym roku jeszcze zaprezentowany podczas targów SIAL w Toronto, Dni Kuchni Polskiej w ramach Dni Starego Miasta w Estonii oraz Wystawy Rolnictwa i Przemysłu Spożywczego w Budapeszcie.

Ministerstwo rolnictwa chce także promować w Unii polskie truskawki i jabłka. - Chcemy na starcie naszej prezydencji zorganizować w Brukseli dzień polskiej truskawki, a jesienią dzień polskiego jabłka - powiedział Marek Sawicki.

Dodał, że ministerstwo ciągle poszukuje dobrego znaku polskiej żywności.

- Na targach Grune Woche było to jabłko i chcemy, by było ono nadal znakiem dobrego polskiego produktu - mówił Marek Sawicki.

Minister poinformował także, że dwa tygodnie temu została powołana społeczna rada promocji, składająca się z osób z różnych środowisk.

- Chcemy, by w ramach tej społecznej rady można było wypracowywać podpowiedzi, programy, dla producentów i przetwórców tak, aby promocja naszych produktów miała charakter nie tylko spontaniczny, ale także dobrze zaplanowany i przemyślany - powiedział Marek Sawicki.

Minister przypomniał, ze w 2010 roku eksport polskich produktów spożywczych wyniósł ponad 53 mld zł. W ciągu trzech lat, w porównaniu do roku 2007, wartość tego eksportu wzrosła o 38,5 proc.

Największym importerem polskich produktów spożywczych pozostają Niemcy, do których Polska sprzedała w 2010 roku produkty żywnościowe o wartości 12 mld zł. W następnej kolejności znajdują się: Wielka Brytania (3,7 mld zł), Republika Czeska (3,4 mld zł), Francja (3,2 mld zł), Włochy (3 mld zł), Federacja Rosyjska (3 mld zł) oraz Ukraina (1,4 mld zł).

W 2010 roku dodatnie saldo artykułami rolno-spożywczymi wyniosło 10,3 mld zł.

W handlu z Rosją osiągnęliśmy saldo wymiany handlowej na poziomie 2,8 mld zł, z Niemcami 2,6 mld zł, z Wielką Brytanią 2,5 mld zł, a z Czechami 1,9 mld zł.

Przeczytaj także:

Sieci handlowe w Niemczech będą promować polską żywność. Ministerstwo przygotowuje dużą akcję

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH