Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci spożywcze w Europie, także w Polsce, inwestują w click and collect

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2014, 13:08

Francuskie sieci Leclerc i Carrefour, a także brytyjskie Tesco - to tylko niektóre z sieci spożywczych, które stawiają na rozwój usługi click and collect. Również w Polsce osobisty odbiór zakupów staje się coraz bardziej popularny, dlatego Integer.pl, właściciel paczkomatów InPost, uruchomi usługę dedykowaną rynkowi spożywczemu.

- Rynek e-commerce bardzo szybko ewoluuje, rosną też oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Idea dostawy produktów spożywczych to bardzo dobry pomysł w kontekście poszerzania oferty przez firmy z branży FMCG, z czego coraz więcej sieci detalicznych zdaje sobie sprawę. Niewątpliwie budowa sieci punktów click&collect jest właściwym kierunkiem rozwoju - mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, właściciela paczkomatów InPost.

- Sądzę, że dla dostaw artykułów spożywczych klienci będą oczekiwali tej samej wygody i szybkości, co przy okazji zamawiania innych produktów - chodzi tu przede wszystkim o możliwość odbioru przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Głównym celem InPostu jest zapewnienie tego komfortu klientom i dlatego uruchomimy usługę dedykowaną właśnie temu rynkowi. Paczkomaty InPost będą doskonałym partnerem dla dużych sieci handlowych - z którymi współpracujemy już na wielu rynkach - zapewniając najwyższy standard automatyzacji dostaw, także produktów spożywczych - dodaje.

Francuska sieć Leclerc ogłosiła, że zamierza przeznaczyć 1,2 mld euro na inwestycje w rozwój firmy. Część środków zostanie wydana na uruchomienie 100 nowych punktów odbioru zakupów, które klienci zamówili wcześniej w sklepie internetowym. Mają one powstać do końca 2015 roku. Obecnie w ramach usługi click and collect zakupy można odebrać w 530 punktach należących do Leclerc.

Z kolei Carrefour rozpoczyna w tym miesiącu program pilotażowy polegający na rozszerzeniu asortymentu dostępnego w usłudze click and collect. Od teraz klienci będą mogli zamówić w internecie, a następnie osobiście odebrać, już nie tylko produkty FMCG, ale również np. urządzenie elektroniczne.

Na polskim rynku najbardziej aktywne pod tym względem jest brytyjskie Tesco. Obecnie klienci internetowego sklepu Tesco mogą samodzielnie odebrać zakupy w23 lokalizacjach, w których działa usługa click and collect. Docelowo, w perspektywie kilku lat, punkty odbioru mają się pojawić we wszystkich sklepach należących do sieci, a jest ich w Polsce łącznie ok. 450.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH