Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci zbyt wolno wdrażają innowacje ws. gazetek. Eksperci: Wszyscy na tym tracą

Sieci systematycznie analizują reakcje klientów pod względem czytelności gazetek, szczególnie e-wydań. Jednak, zdaniem ekspertów, mogą to robić precyzyjniej. Powinny też lepiej wykorzystywać dostępne narzędzia do zwiększania swoich zysków. Przykładem może być tzw. geofencing, który dynamicznie wchodzi na nasz rynek. Retailer może sprawdzić, czy dana osoba, która przeczytała publikację, fizycznie pojawiła się w sklepie. Na Zachodzie to już standard. Z kolei nasi marketerzy wciąż są przywiązani do papierowych wydań, choć nie mogą dokładnie zweryfikować, ile osób je przegląda. Jak podkreślają specjaliści, to też się zmienia, lecz wolno. Takie wnioski płyną z audytu, wykonanego przez analityków serwisu agencyjnego MondayNews.

Sieci zbyt wolno wdrażają innowacje ws. gazetek. Eksperci: Wszyscy na tym tracą
fot. materiały prasowe

Co interesuje sieci?

Analitycy zapytali wszystkie dostępne na rynku dyskonty, supermarkety, hipermarkety i sieci convenience o narzędzia marketingowe stosowane w ramach monitoringu gazetek. Ustalano m.in. sposoby badania czasu przeglądania ofert. Dowiadywano się, czy retailerzy prowadzą działania zmierzające do określenia liczby wyświetleń. Dopytywano też, czy sieci wiedzą o ewentualnej wizycie konsumenta w placówce po obejrzeniu gazetki.

– Dzięki umieszczeniu gazetek na stronie internetowej i w aplikacji na bieżąco analizujemy różnego rodzaju statystyki oglądalności każdej gazetki, aż do poziomu kliknięć w poszczególne produkty. Największe zainteresowanie odnotowujemy w momencie publikacji oferty – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Z kolei Mariola Skolimowska z Netto, zapewnia, że e-wydania są systematycznie monitorowane. Sieć sprawdza, ile czasu klienci oglądają konkretną stronę. Cyklicznie organizuje badania focusowe i eyetrackingowe. Ocenia, jak konsumenci przyjmują zmiany wprowadzane w gazetkach. O różne parametry publikacji pyta też użytkowników za pośrednictwem ankiet elektronicznych.

– E-wydania mogą być monitorowane przy użyciu prostych narzędzi do analizy stron internetowych i tych, które służą do badania wyświetleń gazetek w aplikacjach mobilnych. Można np. sprawdzać statystyki obejrzeń i badać ich przełożenie na wizyty w sklepie. To z kolei pomaga ustalać odpowiednią ilość stron czy publikacji – komentuje dr Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Proxi.cloud.

Nowe możliwości

Natomiast Agata Biernacka z ALDI Polska informuje, że dzięki pozyskanym danym sieć jest w stanie zwiększyć zaangażowanie czytelników. Dopasowuje dni wydań do aktywności użytkowników oraz przygotowuje wariacje gazetek skorelowane np. z kalendarzem zakupowym. Dzięki prowadzonym analizom, dyskont ma też informacje o tym, ilu klientów odwiedziło sklep po zapoznaniu się z gazetką, co również przynosi ciekawe wnioski. Jednak firma nie uznaje ich za kluczowe z perspektywy prowadzonych działań.

– Geolokalizacja pozwala ustalić, czy dany czytelnik e-gazetki pojawił się w wybranym sklepie. Bazując na tych danych, łatwo jest zmierzyć, kiedy i gdzie dokładnie przyszedł klient, ile czasu spędził w placówce i jak często do niej wraca. To bezcenne źródło informacji o tym, jak efektywna jest kampania w Internecie – tłumaczy Tomasz Jabłoński z Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.216.247.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.