REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieciom handlowym coraz trudniej osiągać rentowność

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 14-02-2014, 14:31
Sieciom handlowym coraz trudniej osiągać rentowność
Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

Rynek handlu w Polsce konsoliduje się, istniejące sieci rosną w siłę, w związku z tym próg rentowności w każdym z jego segmentów przesuwa się w górę. Obroty, które kilka lat temu były wystarczające do osiągnięcia rentowności biznesu, dziś mogą już być za małe - uważa Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

REKLAMA

- Innymi słowy - przesuwa się punkt, od którego operator będzie uzyskiwał stabilną, długoterminową rentowność swojej sieci - mówi.

Jego zdaniem, z perspektywy sieci handlowych, kluczem do sukcesu jest skala biznesu. To właśnie osiągnięta bardzo duża skala umożliwia takim dyskontom jak Biedronka czy Lidl zarządzać logistyką, oferować atrakcyjne ceny czy przeprowadzać ciekawe akcje tematyczne. - Skala będzie kluczem do sukcesu nie tylko dyskontów, ale także sieci supermarketów - mówi Piotr Grauer. Dodaje, że nie ma konkretnej kwoty, która mogłaby być uniwersalnym miernikiem optymalnej skali działalności, ponieważ w każdym segmencie jest inna sytuacja.

- Np. w segmencie supermarketów, który jest bardzo rozdrobniony, ta minimalna skala efektywnej działalności może być dużo niżej, szczególnie dla sieci o silnej pozycji na lokalnym rynku. Tutaj nawet sieć zlokalizowana w jednej aglomeracji może nieźle funkcjonować, jeśli jest dobrze zorganizowana i prowadzona - mówi Piotr Grauer.

- Po przeciwległej stronie jest segment dyskontów - gdyby dzisiaj nowy gracz chciał zaistnieć na tym rynku, musiałby osiągnąć bardzo dużą skalę działania. Przykładem jest Aldi, który jest czwartą siecią na tym rynku, z ok. 80 sklepami i póki co nie może się pochwalić dobrymi wynikami finansowymi - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bolekilolek 14-02-2014, 14:57:
Dyskonty... supermarkety... kto dzisiaj stosuje taki podział? Na pewno nie klient.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH