Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieciom trudno konkurować ceną, muszą szukać innych rozwiązań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 14:03

Sieciom handlowym w Polsce coraz trudniej konkurować ceną czy ofertą, dlatego jednym z wyróżników dla nich może być bliskość sklepu dla konsumenta – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

- Na rynku doszło do poprawy oferty i percepcji cenowej u większości sieci – sieciom coraz ciężej jest wyróżniać się pod względem oferty i cen. Zatem kolejnym „wyróżnikiem” staje się bliskość, która wchodzi do repertuaru aspektów istotnych dla konsumenta przy wyborze sklepu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

- Teraz sklep musi mieć nie tylko dobrą ofertę, w atrakcyjnych cenach, ale musi być także blisko mnie. Sieci,  które potrafią umiejętnie połączyć te elementy zwyciężają na rynku – stąd sukces Lidla, który wyprzedził Biedronkę, pomimo, że teoretycznie Biedronka jest bliżej – dodaje.

Podkreśla, że dla sieci spożywczych bardzo ważne jest zrozumienie, że bliskość „fizyczną” łatwo jest kopiować warto zatem poszukać kolejnego wyróżnika.

- Jest to wyróżnik ale na chwilę, ponieważ z czasem każda sieć będzie bliżej. Np. będziemy mieć pod domem do wyboru, Tesco Express, Almę Smart, Freshmarket, Lidl Mini(?) – mówi partner OC&C Strategy Consultants.

- Zatem sieci muszę poszukać kolejnego wyróżnika i spojrzeć na bliskość nieortodoksyjnie, poszukać nowych sposobów bycia bliżej poprzez szeroko rozumiane zwiększenie tzw. „punktów styku z konsumentem” (consumer touchpoints). Może to być, oferta online, punkty sprzedaży w biurowcach, sklep na kołach etc. Być bliżej, w przyszłości, nie zawsze będzie oznaczać tuż „za rogiem” - podkreśla.

OC&C Strategy Consultants to międzynarodowa firma doradztwa strategicznego. Firma doradza czołowym koncernom polskim i międzynarodowym głównie w branżach: handlu detalicznego, produktów FMCG i private equity.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.