Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słabe wyniki sieci Auchan za I połowę 2009 r., najlepiej w Europie Środkowej i Wschodniej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2009, 21:19
Słabe wyniki sieci Auchan za I połowę 2009 r., najlepiej w Europie Środkowej i Wschodniej

Francuska sieć handlowa Auchan ogłosiła wyniki za pierwsze półrocze obecnego roku obrachunkowego. Skonsolidowane przychody grupy bez podatków nieznacznie wzrosły o 0,4 proc. do 18,8 mld euro.

Dochody we Francji wyniosły 8,9 mld euro, co stanowi 47 proc. całkowitych przychodów grupy. Pomimo niekorzystnych skutków związanych z notowaniami kursu walut, wzrosły przychodów z transgranicznej działalności Grupy z 50 proc. na koniec 2008 r. do obecnych 53 proc. Było to możliwe głównie za sprawą wzrostu sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej, jak również w Azji. Jednak po wzięciu pod uwagę stałych kursów walut i wyłączeniu cen benzyny, sprzedaż like-for-like Grupy spadła o 0,9 proc.

EBITDA wyniosła 929 mln euro, i wzrosła o 13 proc., co stanowi 4,9 proc. przychodów, z wyłączeniem podatków. EBITDA pozostała stabilna głównie dzięki skuteczności hipermarketów. Na wyniki grupy nie pozostały także bez wpływu straty z działalnością supermarketów Furshet na Ukrainie.

Nakłady na inwestycje spadły o 23,6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczu 2008 r. i wyniosły 632 mln euro i były mniej więcej równo rozłożone w trzech głównych regionach operacyjnych Grupy: 37 proc. przypadło na Francję, 32 proc. na Europę Zachodnią ( bez Francji) i 31 proc. na Europę Środkową i Wschodnią oraz Azję. Trudne warunki gospodarcze przekładają się na bardziej selektywne podejście do inwestycji.

Skonsolidowane przychody hipermarketów (479 hipermarketów w 12 krajach) wzrosły o 1,4 proc. do 14.9 mld euro (bez podatków), co stanowi 79 proc. przychodów całej grupy. Przy stałych kursach wymiany walut, sprzedaż like for like (bez benzyny) pozostała stabilne. We Francji, przychody spadły o 4,7 proc. do 6.9 mld euro (bez podatków), głównie ze względu na spadek cen benzyny. Sprzedaż like-for-like (bez cen benzyny) spadła o 1,9 proc.

Spadek przychodów był bardziej widoczny w odniesieniu do supermarketów, gdzie skonsolidowana sprzedaż (w 735 supermarketach w pięciu krajach, w tym 591 sklepach Simply Market), (bez podatków) spadła o 5,1 proc. do 3.3 mld euro, co odpowiada 17 proc. całkowitych przychodów grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH