REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Słaby I kwartał sieci Tesco w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2013, 10:34
Słaby I kwartał sieci Tesco w Polsce
W przypadku sprzedaży lfl w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim, czeskim i polskim

Sprzedaż grupy Tesco za 13 tygodni zakończonych 25 maja br. wzrosła 1,8 proc. (włączając sprzedaż paliw). Wyłączając paliwa wzrost wyniósł 2,7 proc. Globalna sprzedaż Like For Like spadła - zarówno z paliwami, jak i bez - odpowiednio o 2,6 proc. oraz 2,2 proc.

REKLAMA
W Europie globalna sprzedaż (włączając paliwa) spadła o 0,3 proc., a wyłączając - wzrosła o 0,1 proc. Europejska sprzedaż LFL spadła zarówno bez, jak i z paliwami - o 5,8 i 5,5 proc.

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce (wyłączając sprzedaż paliw) spadła o 8,2 proc. W poprzednim kwartale był to 8,3-proc. spadek.

W przypadku sprzedaży LFL w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim - 15,5 proc. oraz czeskim - 9 proc. Słowackie Tesco miało 4,1- proc. spadek, a irlandzkie - 3-proc. Węgierski oddział zanotował 0,2- proc. wzrost sprzedaży LFL Tymczasem wynik na rodzimym - brytyjskim rynku to 0,9-proc. spadek.

Jak podkreślono w raporcie kwartalnym Tesco, konsumenci - szczególnie w Europie - nadal napotykają na trudne warunki i decydują się na spore oszczędności oraz zmianę nawyków zakupowych, co powoduje kontynuację trendu obserwowanego na rynku na przełomie 2012/13. Jako dowód Tesco przywołuje wyniki z rynków azjatyckich, gdzie sprzedaż całkowita wzrosła o 10,9 proc., a lfl spadła jedynie o 3,8 proc.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Klientka 06-06-2013, 22:02:
Przede wszystkim ceny.....Tesco jest najdroższym HM!!!!! Robią promocje Ciach produktów, które de facto sie nie sprzedają, ubogi asortyment w porownaniu do konkurencji, brak towaru na półkach itd..wiele by wymieniać.....proponuje ruszyć głowa i posłuchać klientów
  • spławik 06-06-2013, 08:51:
Brak rotującego towaru na półkach, ograniczanie asortymentu non food i food- to droga do spadków a w konsekwencji do końca marki Tesco w Polsce. Od pewnego czasu nie robię zakupów w Tesco...
  • baba jaga ze szklaną kulą 05-06-2013, 16:55:
pan Tomaszewski rozkłada Tesco na łopatki od lat. przykro patrzeć. Przespany moment na rozwój. Ciągle powiększający się dystans do czołówki.
Clark postawi na konsolidację za chwilę i zwinie słabe przyczółki, w tym Polskę. Rozpoczną pracę organiczną od podstaw na rynku pierwotnym.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH