Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słaby I kwartał sieci Tesco w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2013, 10:34
Słaby I kwartał sieci Tesco w Polsce
W przypadku sprzedaży lfl w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim, czeskim i polskim

Sprzedaż grupy Tesco za 13 tygodni zakończonych 25 maja br. wzrosła 1,8 proc. (włączając sprzedaż paliw). Wyłączając paliwa wzrost wyniósł 2,7 proc. Globalna sprzedaż Like For Like spadła - zarówno z paliwami, jak i bez - odpowiednio o 2,6 proc. oraz 2,2 proc.

W Europie globalna sprzedaż (włączając paliwa) spadła o 0,3 proc., a wyłączając - wzrosła o 0,1 proc. Europejska sprzedaż LFL spadła zarówno bez, jak i z paliwami - o 5,8 i 5,5 proc.

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce (wyłączając sprzedaż paliw) spadła o 8,2 proc. W poprzednim kwartale był to 8,3-proc. spadek.

W przypadku sprzedaży LFL w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim - 15,5 proc. oraz czeskim - 9 proc. Słowackie Tesco miało 4,1- proc. spadek, a irlandzkie - 3-proc. Węgierski oddział zanotował 0,2- proc. wzrost sprzedaży LFL Tymczasem wynik na rodzimym - brytyjskim rynku to 0,9-proc. spadek.

Jak podkreślono w raporcie kwartalnym Tesco, konsumenci - szczególnie w Europie - nadal napotykają na trudne warunki i decydują się na spore oszczędności oraz zmianę nawyków zakupowych, co powoduje kontynuację trendu obserwowanego na rynku na przełomie 2012/13. Jako dowód Tesco przywołuje wyniki z rynków azjatyckich, gdzie sprzedaż całkowita wzrosła o 10,9 proc., a lfl spadła jedynie o 3,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Klientka 06-06-2013, 22:02:
Przede wszystkim ceny.....Tesco jest najdroższym HM!!!!! Robią promocje Ciach produktów, które de facto sie nie sprzedają, ubogi asortyment w porownaniu do konkurencji, brak towaru na półkach itd..wiele by wymieniać.....proponuje ruszyć głowa i posłuchać klientów
  • spławik 06-06-2013, 08:51:
Brak rotującego towaru na półkach, ograniczanie asortymentu non food i food- to droga do spadków a w konsekwencji do końca marki Tesco w Polsce. Od pewnego czasu nie robię zakupów w Tesco...
  • baba jaga ze szklaną kulą 05-06-2013, 16:55:
pan Tomaszewski rozkłada Tesco na łopatki od lat. przykro patrzeć. Przespany moment na rozwój. Ciągle powiększający się dystans do czołówki.
Clark postawi na konsolidację za chwilę i zwinie słabe przyczółki, w tym Polskę. Rozpoczną pracę organiczną od podstaw na rynku pierwotnym.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH