Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Śląskie chce się promować marką kulinarną

  • Autor: pap
  • Data: 15-03-2010, 18:43

Regionalna kuchnia woj. śląskiego ma stać się jednym z filarów promocji turystycznej tego regionu. Śląska Organizacja Turystyczna zamierza stworzyć kulinarną markę, którą mogłyby promować się np. odpowiednio certyfikowane restauracje.

Pomysł jest efektem popularności plenerowego festiwalu kulinarnego "Śląskie Smaki", stworzonego wokół organizowanego od kilku lat konkursu na dania regionalne. Co roku w innej miejscowości regionu amatorzy i profesjonaliści przygotowują swoje potrawy, rywalizując o tytuł Eksperta Śląskich Smaków i nagrodę Złotego Durszlaka.

Organizator tej imprezy - Śląska Organizacja Turystyczna - wobec popularności festiwalu wśród mieszkańców regionu oraz turystów, postanowił stworzyć i wypromować markę, która mogłaby być używana np. przy oznaczaniu restauracji, punktów gastronomicznych, produktów kulinarnych, wydarzeń czy publikacji związanych z regionalną kuchnią.

"To jest kuchnia nie tylko smaczna, ale też pożywna. Myślę, że pozwoli przyciągnąć nam jeszcze więcej turystów. (...) Tak jak w Europie następuje renesans kuchni regionalnych, tak jest i w Polsce oraz na Śląsku. Może to być więc dodatkowym wabikiem" - mówił podczas poniedziałkowego spotkania w Katowicach prezes Organizacji Zbyszek Zaborowski.

Wybór marki oraz jej promocja mają zostać oparte o zamówioną przez Organizację strategię. Na jej potrzeby wśród dwunastu szefów kuchni i osób odpowiedzialnych za jadłospisy z restauracji z różnych części regionu przeprowadzono badania. W poniedziałek sformułowane na podstawie wyników badań wnioski zaprezentowano dziennikarzom.

Badani dobrze ocenili pomysł powołania regionalnej kulinarnej marki; większość zadeklarowała chęć jej współtworzenia. Restauracje chciałyby wdrożenia systemu certyfikacji lokali - przyznanie certyfikatu zależałoby m.in. od oferowania klientom co najmniej kilku regionalnych dań przygotowywanych według określonych receptur.

Organizatorzy badań zaproponowali promocję marki poprzez imprezy kulinarne, współpracę z regionalnymi telewizjami (które miały już wyrazić chęć udziału w projekcie), działania w internecie czy na kanałach CB-radia. Marka potrzebowałaby też wsparcia reklamowego m.in. w mediach ogólnopolskich.

Przedstawiciele restauracji wskazywali m.in., że wiele tradycyjnych regionalnych dań jest coraz mniej znanych. Ich zdaniem, potrzebne są działania edukacyjne: współpraca ze szkołami gastronomicznymi (wizyty kucharzy, szkolenia i konkursy dla uczniów) czy kołami gospodyń wiejskich. Sami restauratorzy też widzieli potrzebę doszkolenia się w tym zakresie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • L'Osservatore 15-03-2010, 20:40:
Podejrzewam, że Beskidy baardzo chcą być kojarzone z kopalnianym Śląskiem :-) Uważam, że cały Śląsk powinny promować pszczyńskie żubry :-) ŻYWE - żeby nie było wątpliwości (to w kontekście pomysłu "Śląskie smaki").........

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH