Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Smartfon zamiast supermarketu. E-wyzwanie dla producentów

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2015, 16:22
 Smartfon zamiast supermarketu. E-wyzwanie dla producentów

Konsumenci coraz częściej robią zakupy online. Wiedzą o tym zarówno producenci, jak i detaliści. E-commerce to trend, który dynamicznie rozwija się na całym świecie. Dzięki badaniu Nielsena na temat zakupów on-line dowiadujemy się, które grupy konsumentów kupują przez Internet, jakie produkty wybierają oraz jak kształtuje się rozwój e-commerce w poszczególnych regionach świata.

Konsumenci coraz bardziej cenią swój czas i wygodę w trakcie zakupów. Oczekują szerokich możliwości wyboru: od zróżnicowanych produktów i marek, aż po miejsca gdzie mogą kupić swoje ulubione produkty. To wszystko zapewniają zakupy online. E-commerce rozwija się gwałtownie na całym świecie i wszystko wskazuje na to, że rozwój ten będzie trwał. Potwierdzają to wyniki cyklicznych badań, które Nielsen realizuje na całym świecie, także w Polsce. Konsumenci coraz częściej poszukują produktów dobrej jakości, ale za rozsądną i konkurencyjną cenę - w Polsce (jak wynika z badania Shopper Trends) takie podejście deklaruje 69% badanych. Również i te potrzeby konsumentów zaspokajają zakupy on-line.

Dodatkowy czynnik, mający bezpośredni wpływ na to gdzie i jak robimy zakupy, to nadchodząca zmiana pokoleniowa: generacje Z (15-20 lat) i Milenium (21-34 lata) stają się coraz liczniejszą grupą wśród wszystkich konsumentów. Dla nich środowisko on-line jest naturalnym miejscem, w którym sprawnie się poruszają i realizują większość swoich aktywności i potrzeb – w tym także zakupowych.

To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG on-line! Dodatkowo, ponad 50% z nich deklaruje, że jest skłonny kupować takie produkty przez Internet w przyszłości. Detaliści na całym świecie, także w Polsce, muszą się do tego dostosować. Wygra ten, kto będzie miał najatrakcyjniejszą ofertę skierowaną do tej właśnie grupy.
Co kupujemy przez Internet?

Jak wynika z badania „Global E-commerce and the New Retail” zrealizowanego przez Nielsena, istnieją kategorie produktów, które są znacznie częściej kupowane w Internecie oraz takie, które wolimy raczej nabyć w stacjonarnych sklepach.

Za pomocą Internetu rzadziej będziemy kupować produkty impulsowe, które nabywamy często pod wpływem nieprzemyślanej, nagłej potrzeby i spożywamy bezpośrednio po zakupie – np. lody, zimne napoje, batony czy świeże owoce. Barierą w tym przypadku jest czas dostawy – w gorący dzień chcemy się ochłodzić natychmiast, a nie czekać aż kurier dostarczy nam napój. W przypadku owoców i warzyw często chcemy zobaczyć produkty na własne oczy, dotknąć, powąchać – dlatego rzadziej kupujemy je przez Internet.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 20-08-2015, 02:48:
Strony internetowe, aplikacje mobilne, rozwiązania e-commerce to większa sprzedaż Twojego sklepu:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH