Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Smartfon zamiast supermarketu. E-wyzwanie dla producentów

Konsumenci coraz częściej robią zakupy online. Wiedzą o tym zarówno producenci, jak i detaliści. E-commerce to trend, który dynamicznie rozwija się na całym świecie. Dzięki badaniu Nielsena na temat zakupów on-line dowiadujemy się, które grupy konsumentów kupują przez Internet, jakie produkty wybierają oraz jak kształtuje się rozwój e-commerce w poszczególnych regionach świata.

 Smartfon zamiast supermarketu. E-wyzwanie dla producentów
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-08-2015, 16:22

Konsumenci coraz bardziej cenią swój czas i wygodę w trakcie zakupów. Oczekują szerokich możliwości wyboru: od zróżnicowanych produktów i marek, aż po miejsca gdzie mogą kupić swoje ulubione produkty. To wszystko zapewniają zakupy online. E-commerce rozwija się gwałtownie na całym świecie i wszystko wskazuje na to, że rozwój ten będzie trwał. Potwierdzają to wyniki cyklicznych badań, które Nielsen realizuje na całym świecie, także w Polsce. Konsumenci coraz częściej poszukują produktów dobrej jakości, ale za rozsądną i konkurencyjną cenę - w Polsce (jak wynika z badania Shopper Trends) takie podejście deklaruje 69% badanych. Również i te potrzeby konsumentów zaspokajają zakupy on-line.

Dodatkowy czynnik, mający bezpośredni wpływ na to gdzie i jak robimy zakupy, to nadchodząca zmiana pokoleniowa: generacje Z (15-20 lat) i Milenium (21-34 lata) stają się coraz liczniejszą grupą wśród wszystkich konsumentów. Dla nich środowisko on-line jest naturalnym miejscem, w którym sprawnie się poruszają i realizują większość swoich aktywności i potrzeb – w tym także zakupowych.

To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG on-line! Dodatkowo, ponad 50% z nich deklaruje, że jest skłonny kupować takie produkty przez Internet w przyszłości. Detaliści na całym świecie, także w Polsce, muszą się do tego dostosować. Wygra ten, kto będzie miał najatrakcyjniejszą ofertę skierowaną do tej właśnie grupy.
Co kupujemy przez Internet?

Jak wynika z badania „Global E-commerce and the New Retail” zrealizowanego przez Nielsena, istnieją kategorie produktów, które są znacznie częściej kupowane w Internecie oraz takie, które wolimy raczej nabyć w stacjonarnych sklepach.

Za pomocą Internetu rzadziej będziemy kupować produkty impulsowe, które nabywamy często pod wpływem nieprzemyślanej, nagłej potrzeby i spożywamy bezpośrednio po zakupie – np. lody, zimne napoje, batony czy świeże owoce. Barierą w tym przypadku jest czas dostawy – w gorący dzień chcemy się ochłodzić natychmiast, a nie czekać aż kurier dostarczy nam napój. W przypadku owoców i warzyw często chcemy zobaczyć produkty na własne oczy, dotknąć, powąchać – dlatego rzadziej kupujemy je przez Internet.

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    e-commerce na świecie RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    rynek e-commerce w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2015-08-20 02:48:55
    Strony internetowe, aplikacje mobilne, rozwiązania e-commerce to większa sprzedaż Twojego sklepu: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.194.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.