Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Śniadanie wielkanocne z dużymi rozbieżnościami w cenach produktów

Przed świętami najbardziej zróżnicowane ceny dotyczą kiełbasy białej wieprzowej. Rozbieżność między najdroższą i najtańszą wynosi aż 174%. Twaróg, potrzebny do wyrobu sernika, odnotował 140% różnicy. Zaraz potem jest groszek konserwowy z wynikiem 128%. W przypadku schabu wieprzowego przepaść jest na poziomie 114%. Podobnie jest z jajkami – 113%. W badaniu średni koszt śniadania świątecznego, złożonego z 48 produktów dla 4-5-osobowej rodziny, sięgnął 204,79 zł. Koszyk w połowie został oparty na artykułach markowych. Za tego typu zestaw najmniej zapłacimy w sieci Kaufland, potem – w Biedronce, a na 3. miejscu – w E.Leclerc. Z kolei, tacy giganci rynku hipermarketów, jak Carrefour, Auchan i Tesco, znaleźli się w środku rankingu. Na ostatniej pozycji jest Piotr i Paweł. Powyższe wnioski wynikają z analizy Instytutu Badawczego ABR SESTA i Grupy AdRetail - informuje serwis MondayNews.

Śniadanie wielkanocne z dużymi rozbieżnościami w cenach produktów
fot. Shutterstock

Różnice w cenach towarów

Jeśli chodzi o ceny białej kiełbasy wieprzowej 1 kg, to rozbieżność pomiędzy najtańszym i najdroższym sklepem wyniosła aż 174%. W Netto kosztuje w promocji 7,99 zł, a w Stokrotce bez obniżki – 21,90 zł. Jak zauważa Karol Kamiński z Grupy AdRetail, tego typu produkt często różni się jakością i składem, m.in. udziałem mięsa, wody i innych substancji. Z obserwacji eksperta wynika, że sieci, które przyciągają klientów rabatami na ten właśnie artykuł, zwykle oferują go w niższej cenie.

– Widzimy sporą przepaść cenową – 140% – w przypadku takiego produktu, jak twaróg sernikowy 1 kg wiaderko. Najtańszy jest w Netto, gdzie kosztuje w promocji 4,99 zł. Z kolei w Intermarche ma regularną cenę 11,99 zł. Moim zdaniem, duża rozbieżność wynika z tego, że podstawowy składnik sernika nie jest kupowany systematycznie. Klienci często nie znają jego wartości, co daje sklepom możliwość zwiększania należności za towar bez straty w sprzedaży ilościowej. Sieci, które nie oferują obniżek na ten artykuł, mogą chcieć zyskać na większym popycie w okresie przedświątecznym – tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Jedna z największych różnic w badaniu dotyczy puszki groszku konserwowego 400 g. Sięga ona aż 128%. Tego typu produkt marki własnej najtaniej można kupić w dyskontach. W Aldi, w Biedronce i w Netto kosztuje po 1,49 zł. W Lidlu trzeba za niego zapłacić 1,65 zł. Natomiast pozostałe sieci w większości oferują artykuły markowe. Ich ceny wynoszą od 1,95 zł do 3,39 zł. Dodatkowo wiele z nich sprzedaje towary marki własnej, które są zwykle tańsze przy podobnej ilości.

– Przepaść cenowa w przypadku schabu wieprzowego bez kości 1 kg wyniosła 114%. W Biedronce kosztował 9,45 zł. Natomiast najdroższy był w innym dyskoncie. W Aldi miał wartość 20,25 zł w przeliczeniu na 1 kg, gdyż sprzedawane tacki o wadze 360 g to koszt 7,29 zł. Ten produkt nie jest markowy. Dlatego rozbieżności mogą być wyższe ze względu na różną jakość. Ponadto sklepy oferują inne artykuły o bardziej świątecznym charakterze. Tymczasem schab jest dość często promowanym towarem, stąd być może większość sieci w tym okresie założyło realizację wyższych marży – wyjaśnia prezes Starzyński.

więcej informacji:

ceny produktów spożywczych RSS ALERT    /    ceny RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    Święta Wielkanocne RSS ALERT    /    ceny w sklepach RSS ALERT    /    ceny żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.