Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Social media i prasa przeciwne podatkowi handlowemu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2016, 11:34
Social media i prasa przeciwne podatkowi handlowemu
fot. Shutterstock

Jak dotąd, 62 proc. zawierających opinię komentarzy w mediach społecznościowych wyraża krytyczny stosunek do wprowadzenia podatku obrotowego, zwanego też "podatkiem od hipermarketów" - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów prowadzonej od lutego do kwietnia.

IMM podaje, że w prasie ogólnopolskiej i regionalnej nastroje są podobne: 60 proc. artykułów jest krytycznych, a 40 proc. - entuzjastycznych. Koronny argument obu stron dyskusji jest jednak ten sam - dobro polskich przedsiębiorców. Zgodnie z zapowiedziami rządu, projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej może być gotowy w najbliższych dniach.

IMM zbadał w Module Analitycznym publikacje o podatku zamieszczone od lutego do kwietnia. Badanie objęło prasie ogólnopolską i lokalną, a także w portale internetowe i serwisy społecznościowe. Propozycja wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej wywołuje w Polsce duże zainteresowanie.

Autor raportu Łukaz Jadaś z IMM pisze, że dzięki mediom społecznościowym i tradycyjnym, treści związane z podatkiem mogą być czytane lub wyświetlane przez Polaków nawet 10 mln razy w ciągu tygodnia. W badanym okresie temat podatku od sklepów wielkopowierzchniowych pojawił się w objętych badaniem mediach ponad 32 tysiące razy.

Pomysł na nowe opodatkowanie wywołuje żywe zainteresowanie w sieci. Aż 31 tysięcy publikacji na temat podatku to komentarze w serwisach społecznościowych: głównie na Facebooku, Twitterze, wśród użytkowników portalu Onet.pl i na ekonomicznych forach dyskusyjnych (m.in. w serwisie Money.pl). W analogicznym okresie dziennikarze w prasie drukowanej podejmowali ten wątek ok. 900 razy. Informacje i komentarze na temat "podatku obrotowego" bądź "podatku od hipermarketów" najczęściej pojawiały się w na biznesowych stronach "Rzeczpospolitej", w "Dzienniku Gazecie Prawnej" i "Gazecie Wyborczej".

IMM zbadał także wydźwięk publikacji na temat podatku. Większość publikacji na temat podatku ma charakter neutralny. Są to m.in. informacje na temat postępujących prac nad projektem i udostępnienia artykułów na ten temat. Jeżeli pod uwagę weźmiemy jednak wpisy, które wyrażają emocjonalny stosunek autora do tematu, okaże się, że 62 proc. z nich wyraża krytyczny stosunek do wprowadzenia podatku. Zgodnie z zapowiedziami rządu, projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej może być gotowy w najbliższych dniach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • szekla 10-05-2016, 14:27:
Ja się dziwię, że aż 40% jest pozytywnych... Wystarczy się chcoć troszkę znać, albo chociaż poczytać, żeby wiedzieć, że ten podatek nic dobrego polskiemu handlowi nie przyniesie w formie, którą proponuje rząd. Ale jak widać ludzie łykają wszystko, co im rząd podeśle. Szoda, że będą musieli się na własnej skórze przekonać jak bardzo ten podatek uderzy w polskich przedsiębiorców.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH