Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Social media: Na co powinny zwrócić uwagę sieci handlowe w 2019 roku?

Od lat na rynku mówi się o wzroście znaczenia, a nawet dominacji wykorzystywanych przez konsumentów urządzeń mobilnych. Trend ten faktycznie spełnił się w połowie 2018 roku, kiedy to jak wynika z danych, użytkownicy sieci w Polsce częściej sięgali po swoje małe, przenośne urządzenia, niż po komputery, by korzystać z Internetu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Diana Stachera, Head of PR and Communications JJ Communications.

Social media: Na co powinny zwrócić uwagę sieci handlowe w 2019 roku?
fot. shutterstock

- Jest to bardzo jasny i silny sygnał nie tylko dla sieci handlowych, ale dla całej branży retail – nie tylko tej działającej online, ale również sprzedawców działających stacjonarnie czy w obu tych kanałach. Ma on bowiem ogromne znaczenie zarówno dla wyboru i wsparcia poszczególnych kanałów sprzedaży, ale przede wszystkim dla realizowanych działań marketingowych i komunikacyjnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Diana Stachera, Head of PR and Communications JJ Communications.

- Mimo spadku użytkowników serwisu i aplikacji w USA, medialnych skandali (również o charakterze politycznym), wyraźnego obniżenia popularności wśród najmłodszej grupy odbiorców, to właśnie Facebook, jako wiodące medium społecznościowe, nadal utrzymuje na polskim rynku silną pozycję - dodaje.

Tłumaczy, że na znaczeniu stale zyskuje Instagram, stając się jednym z najchętniej wybieranych social mediów, które w określonych kategoriach wiekowych może mocno zagrażać pozycji lidera. Wśród formatów ogromną popularnością cieszą się stories oraz video – komunikacja poprzez stories nieustannie rośnie, a automatyczne oglądanie wszystkich treści jest już możliwe nie tylko na Sanpchacie i Instagramie, ale również i na Facebook’u.

- Przy mnogości dostępnych kanałów i różnej ich skuteczności sieci handlowe będą musiały zmierzyć się w 2019 z kolejnymi wyzwaniami, które wynikają ze zmian zachowań konsumentów w związku między innymi z zakazem handlu w niedzielę. Przy zmniejszającej się liczbie dni handlowych pomocne może okazać się właśnie połączenie dobrodziejstw kryjących się w trendzie mobile z możliwościami oferowanymi aktualnie przez portale społecznościowe - tłumaczy ekspertka.

- Warto zatem postawić na komunikację dostosowaną do przeglądania na urządzeniach mobilnych oraz na jasne, krótkie i klarowne komunikaty, możliwe jak najbardziej angażujące odbiorców. Nadal niezwykle istotna dla sprzedawców, szczególnie tych sieciowych, będzie szybkość reakcji i bezpośrednio adresowane rozwiązywanie problemów konsumentów. Rosnąca popularność i możliwości chatbotów powinny ułatwić branży retail automatyzację reakcji, co przełoży się na wyprzedzanie konkurencji przez podmioty, które sprawnie wdrożą nowe rozwiązania. Duże znaczenie będzie miała również atrakcyjna i chwytliwa forma reklam - podpowiada Diana Stachera.

więcej informacji:

Diana Stachera RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.