Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Social media pozwalają klientom sieci handlowych wejść w świat marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-07-2018, 10:42
Social media pozwalają klientom sieci handlowych wejść w świat marki
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

Każdy kanał komunikacji ma swoje dobre i złe strony. Podobnie jest z portalami społecznościowymi. Ich największą zaletą jest to, że mogą one w łatwy sposób pełnić rolę przyjaciela i towarzysza zakupów poprzez rosnące użytkowanie urządzeń mobilnych z dostępem do internetu wśród konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

- Sieci handlowe mogą komunikować się z klientami „tu i teraz” ponieważ mają one dostęp do publikowanych przez nich treści na wyciągnięcie ręki. Dobrze prowadzone kanały social media cechują się dużą responsywnością na działania i zapytania klientów, w związku z czym pozostają z nimi w ciągłej komunikacji, w najlepszym przypadku 24/7 - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Dodaje, że klient, na którego pytanie marka szybko reaguje – odpowiedzią, polubieniem, wykorzystaniem publikowanej treści (np. zdjęć) ma poczucie, że jego opinia jest dla marki istotna i odwdzięcza się sympatią i lojalnością. Za pomocą szybkiej komunikacji i rosnącej sympatii, sieci handlowe są w stanie budować wokół swoich profili społeczności - ambasadorów marki, dzielących się publikowanymi treściami ze swoimi najbliższymi.

- Jednocześnie komunikacja w social mediach nie jest tak intruzywna i bezosobowa jak inne formy promocji – np. w TV czy radio. Komunikat dotyczący ofert nie jest w social mediach jednostronny – klienci reagują na niego i wchodzą z nim w interakcję, co pozwala na lepsze dopasowanie się do ich potrzeb i komunikowanie się z nimi w taki sposób, jaki naprawdę im odpowiada - wyjaśnia ekspertka.

Tłumaczy, że social media pozwalają też, jak nigdy wcześniej wejść klientom w świat marki – umożliwiają poznanie zespołu, pokazanie idei marki, informowanie na bieżąco o istotnych wydarzeniach czy akcjach, w które angażuje się marka – np. z zakresu CSR. Jest to istotne w przypadku budowania zaufania i pozytywnych emocji wokół sieci handlowych oraz przyciągnięcia klienta, któremu coraz częściej nieobojętne są wartości marki i jej wpływ na otoczenie.

- Komunikując się z klientami w social mediach, sieci handlowe muszą jednak wziąć pod uwagę liczne zagrożenia, które mogą mieć realny wpływ na ich wizerunek. Pierwszym zagrożeniem jest sam konsument, który na Facebooku, Twitterze czy na każdym innym portalu, może napisać dowolną opinię na temat marki, która nie zawsze jest pozytywna. Negatywne treści publikowane przez użytkowników social mediów mogą mieć szeroki zasięg i realnie wpływać na wizerunek sieci handlowej, zwłaszcza jeśli zostaną opublikowane na portalach takich jak wykop.pl czy sadistic.pl - mówi.

- Wiele sieci handlowych obsługę swoich kanałów powierza agencjom zewnętrznym, co sprawia, że nie zawsze mają one wpływ na to, co pojawia się na ich kanałach. Zdarza się, że podwykonawca nie dysponuje kompletem informacji i odpowiada klientom na portalach społecznościowych wprowadzając ich w błąd. Działanie takie może prowadzić to do eskalacji niezadowolenia klientów i ich odpływu z fanpage’y i grup marek sieci handlowych - podsumowuje Patrycja Ogrodnik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.