Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Soki i napoje to pozycje najczęściej wybierane w e-sklepach spożywczych

Ponad połowa osób kupujących artykuły spożywcze online robi to regularnie co najmniej raz w miesiącu. Co więcej, 44 proc. respondentów planuje utrzymać swoją aktywność w tym aspekcie na tym samym poziomie, a 17 proc. deklaruje częstsze kupowanie produktów spożywczych za pośrednictwem Internetu - podaje agencja badawcza IRCenter.

Soki i napoje to pozycje najczęściej wybierane w e-sklepach spożywczych
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-10-2016, 13:29

Jak informuje agencja badawcza IRCenter najczęściej kupowaną kategorią produktów spożywczych są soki i napoje – wskazuje je 40 proc. respondentów. Wynika to z wygody i możliwości uniknięcia noszenia ciężkich toreb z zakupami. Co ciekawe, coraz częściej klienci sklepów online decydują się na zakup produktów ze stosunkowo krótkim terminem przydatności – świeżych owoców, warzyw, czy mięsa i wędlin. Jednocześnie wśród osób kupujących wyłącznie offline, świeżość towaru nadal pozostaje jedną z głównych barier w zapełnianiu lodówki za pośrednictwem Internetu.

Internauci robiący zakupy spożywcze w Internecie to osoby o stabilnej sytuacji finansowej. Ponad połowa z nich chce być informowana za pośrednictwem mailingu o dostępnych nowościach i aktualnych promocjach. Pomimo, iż transakcje odbywają się wciąż w znaczącej przewadze na urządzeniach stacjonarnych lub laptopach, to dodatkowo jeden na czterech klientów korzysta z aplikacji mobilnych związanych z produktami spożywczymi, głównie należących do sieci supermarketów - podaje IRCenter.

Z badania IRCenter wynika, że wśród najczęściej wybieranych sieci spożywczych dominuje Tesco – ponad 40 proc. respondentów wskazało etesco.pl, jako miejsce robienia zakupów. Dużo miejsca zajmują również e-sklepy nienależące do największych w Polsce sklepów wielkopowierzchniowych, a opierające swoją ofertę na produktach specjalistycznych. Często pojawiającym się w tym kontekście formatem były sklepy ze zdrową żywnością (internauci deklarujący korzystanie z ich oferty nie wymieniali konkretnych nazw domen handlowych, a jedynie wspominali ogólnie o kategorii). 

W przypadku aplikacji mobilnych na systemie Android należących do sieci handlowych największą popularnością cieszy się Twoja Biedronka – w sierpniu aplikacja odnotowała niecałe 3 miliony wywołań. Z kolei najbardziej zasięgowymi aplikacjami wśród użytkowników smartphone’ów z systemem Android są aplikacje Lidla i Carrefoura - informuje IRCenter.

Wyniki przedstawione w raporcie obejmują badanie CAWI (n=576 internautów) przeprowadzone przy współpracy z LeadR we wrześniu 2016 oraz skan zachowań użytkowników urządzeń mobilnych realizowany przez Spicy Mobile.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IRCenter RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.