Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sondaż: za e-zakupy nadal gotówką

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2016, 10:17
Sondaż: za e-zakupy nadal gotówką
Fot. Shutterstock

Płacąc za towary kupione w e-sklepach coraz częściej zwracamy uwagę na kwestię związane z bezpieczeństwem, ale także na szybkość realizacji transakcji. Co drugi ankietowany klient banku kupuje w internecie, jednak najczęściej wybierają płatność gotówką przy odbiorze – wynika z badania opinii zrealizowanego przez Związek Banków Polskich we współpracy z KIR.

Polska gospodarka jest jedną z najszybciej nadrabiających zapóźnienia cyfrowe w Europie. Zajmujemy szóste miejsce pod względem kompetencji w tym zakresie (wzrost o 74 proc. w sześć lat – 2008-2014). Co prawda nie korzystamy jeszcze ze wszystkich dobrodziejstw nowych technologii dostępnych w krajach zachodnich, z drugiej jednak strony, nasz kraj odznacza się jeszcze dużym potencjałem wzrostu. W Polsce jest prawie 26 mln internatów, a jak wynika z danych GUS, blisko 76 proc. gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu.

– Coraz powszechniejszy dostęp do sieci ma wpływ na rozwój kanału e-commerce. Wzrasta liczba e-sklepów, a także wartość rynku sprzedaży on-line – mówi Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. Według „Barometru e-commerce 2016”, jego wartość w bieżącym roku ma zwiększyć się o 15 proc. i osiągnąć 36 mld zł. Już teraz, jak wynika z badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzonego przez TNS Polska we współpracy z KIR, zakupy w sieci robi co drugi ankietowany klient banków (50 proc.). Można się spodziewać, że z biegiem czasu, ten odsetek będzie jeszcze rósł, zwłaszcza, że nasz kraj znalazł się na siódmym miejscu w Europie pod względem procentowego rozwoju sektora e-commerce.

Wyniki dotyczące liczby kupujących w e-sklepach znajdują także potwierdzenie w raporcie Gemiusa „E-commerce w Polsce 2016”, w którym prawie połowa wszystkich przebadanych internautów (48 proc.) zadeklarowała, że miała już okazję zrobienia zakupów on-line.

– W sieci kupujemy już nie tylko elektronikę, książki, kosmetyki i odzież, ale także, co do niedawna wydawało się niemożliwe, robimy zakupy spożywcze, z dostawą prosto do domu. Wygoda tej formy zakupów sprawia, że kanał e-commerce notuje wzrosty – mówi Artur Wojtczuk. – Na rozwój tego sektora bezpośredni wpływ może mieć również planowany podatek od handlu, który jak wynika z zapowiedzi ustawodawcy, prawdopodobnie nie obejmie e-sklepów. Duże sieci handlowe już zapowiadają w związku z tym, że będą mocno inwestować w kanały internetowej sprzedaży – komentuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH