Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sondaż: za e-zakupy nadal gotówką

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2016, 10:17
Sondaż: za e-zakupy nadal gotówką
Fot. Shutterstock

Płacąc za towary kupione w e-sklepach coraz częściej zwracamy uwagę na kwestię związane z bezpieczeństwem, ale także na szybkość realizacji transakcji. Co drugi ankietowany klient banku kupuje w internecie, jednak najczęściej wybierają płatność gotówką przy odbiorze – wynika z badania opinii zrealizowanego przez Związek Banków Polskich we współpracy z KIR.

Polska gospodarka jest jedną z najszybciej nadrabiających zapóźnienia cyfrowe w Europie. Zajmujemy szóste miejsce pod względem kompetencji w tym zakresie (wzrost o 74 proc. w sześć lat – 2008-2014). Co prawda nie korzystamy jeszcze ze wszystkich dobrodziejstw nowych technologii dostępnych w krajach zachodnich, z drugiej jednak strony, nasz kraj odznacza się jeszcze dużym potencjałem wzrostu. W Polsce jest prawie 26 mln internatów, a jak wynika z danych GUS, blisko 76 proc. gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu.

– Coraz powszechniejszy dostęp do sieci ma wpływ na rozwój kanału e-commerce. Wzrasta liczba e-sklepów, a także wartość rynku sprzedaży on-line – mówi Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. Według „Barometru e-commerce 2016”, jego wartość w bieżącym roku ma zwiększyć się o 15 proc. i osiągnąć 36 mld zł. Już teraz, jak wynika z badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzonego przez TNS Polska we współpracy z KIR, zakupy w sieci robi co drugi ankietowany klient banków (50 proc.). Można się spodziewać, że z biegiem czasu, ten odsetek będzie jeszcze rósł, zwłaszcza, że nasz kraj znalazł się na siódmym miejscu w Europie pod względem procentowego rozwoju sektora e-commerce.

Wyniki dotyczące liczby kupujących w e-sklepach znajdują także potwierdzenie w raporcie Gemiusa „E-commerce w Polsce 2016”, w którym prawie połowa wszystkich przebadanych internautów (48 proc.) zadeklarowała, że miała już okazję zrobienia zakupów on-line.

– W sieci kupujemy już nie tylko elektronikę, książki, kosmetyki i odzież, ale także, co do niedawna wydawało się niemożliwe, robimy zakupy spożywcze, z dostawą prosto do domu. Wygoda tej formy zakupów sprawia, że kanał e-commerce notuje wzrosty – mówi Artur Wojtczuk. – Na rozwój tego sektora bezpośredni wpływ może mieć również planowany podatek od handlu, który jak wynika z zapowiedzi ustawodawcy, prawdopodobnie nie obejmie e-sklepów. Duże sieci handlowe już zapowiadają w związku z tym, że będą mocno inwestować w kanały internetowej sprzedaży – komentuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 139) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.