Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Spada liczba delikatesów. Sieci premium rozpoczynają agresywną politykę cenową

Po raz pierwszy w historii spadła liczba sklepów delikatesowych w Polsce. Aby się bronić, przyjmują taką sama strategię jak dyskonty Biedronka czy Lidl. Ma być tanio - pisze "Gazeta Wyborcza".

Spada liczba delikatesów. Sieci premium rozpoczynają agresywną politykę cenową

Autor: Gazeta Wyborcza
Data: 17-02-2011, 08:36

I tak Bomi rozpoczyna agresywną kampanię cenową. Jak tłumaczy prezes sieci Marek Romanowski, w ciągu trzech kwartałów 2010 roku rynek sprzedaży detalicznej spadł o 3,6 proc., a sprzedaż Bomi o 3,4 proc.

Niskimi cenami, co jeszcze dwa lata temu wydawało się niemożliwością, chwalą się też delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł. Aby faktycznie były niższe, zaczęły wprowadzać do sprzedaży wyroby pod marką własną. I tak np. klient P&P może kupić jajka czy łososia z logo sieci.

Jerzy Mazgaj, prezes Almy tłumaczy, że klientami delikatesów są młodzi ludzie, którzy dbają o domowy budżet w perspektywie spłacania kredytów we frankach. Przekonuje, że jeśli chodzi o podstawowy koszyk zakupów (chleb, bułki, mleko, masło, warzywa, mięso, słodycze etc.), jego sieć jest tańsza od Piotra i Pawła oraz Bomi, a w niektórych lokalizacjach bije nawet Biedronkę.

Dyskonty w tym samym celu sięgnęły po towary z delikatesów, m.in.: sery i wina. Biedronka i Lidl organizują promocje, dni win włoskich, francuskich, hiszpańskich.

Przedstawiciele sieci delikatesowych ciągle jednak przekonują, że rynek sprzedaży produktów premium długoterminowo ma duży potencjał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Marek Romanowski RSS ALERT    /    Bomi RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.