Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada liczba stoisk i targowisk

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-09-2012, 17:23

Od stycznia do końca lipca liczba stoisk i targowisk spadła w porównaniu do 2011 roku o 4033 podmioty, co stanowi spadek o 3,8 proc. Najszybciej rośnie liczba likwidacji stoisk z odzieżą (spadek o 2271 podmiotów), żywności – o 938 firm i pozostałych wyrobów 824 - wynika z raportu Soliditet Polska.

W ostatnich sześciu latach zaledwie na przełomie lat 2007 i 2008 odnotowano 1,6 proc. wzrostu liczby zakładanych tego typu przedsiębiorstw. Jednak od 2003 roku liczba stoisk bazarowych spadła o 23 tys.

Najszybciej kurczy się rynek bazarowych stoisk i straganów z odzieżą. Od początku roku zarejestrowano 2,4 tys. podmiotów. Jednocześnie w tym samym czasie wyrejestrowano 4,7 tys. To więcej o 2,2 tys. Nie wiele lepiej jest w sektorze sprzedaży żywności gdzie spadek ten wynosi nieco ponad 900 (zarejestrowano 1950, wyrejestrowano 1012). Pozostałe podmioty to stoiska handlu ogólnego.

Tak duża część znikających przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność na bazarach i targowiskach wynika z faktu rosnącej w siłę galerii handlowych, zmian pokoleniowych jak również i mentalności Polaków.

Wpływ na taki stan rzeczy mają galerie handlowe, dyskonty jak również duże pozostałe sklepy dużego formatu. Oferowane przez sklepy sieciowe promocje skutecznie przyciągają klientów. Tam też można kupić wszystko to co oferowane jest na bazarach i targowiskach. Z tą różnicą, że taniej i w lepszej jakości. Promocje z drobnymi wyjątkami kuszą cały rok.

To działa szczególnie na młodych ludzi, wśród których wytworzyła się moda na spędzanie wolnego czasu w galeriach handlowych. Proces ten nie dotyczy tylko wielkich aglomeracji miejskich, a szczególnie mocno widoczny jest w miastach średniej wielkości. Tutaj szkło, aluminium i nowoczesne przestronne wnętrza kuszą młodzież chętnie wydającą kieszonkowe na nową bluzeczkę.

To samo tyczy się artykułów spożywczych. Przy skromnych budżetach domowych, głównym kryterium decydującym przy zakupie jest cena. W sklepach wielkopowierzchniowych i dyscountach znacznie niższa, dodatkowo jakość oferowanych produktów znacznie się polepszyła.

Daje się zauważyć, że sieci dyskontowe także dostrzegły potrzebę inwestycji w wizerunek. Palety z nieheblowanego drewna i obskurne regały zostały zastąpione schludnymi półkami, czystymi koszykami. Dodatkowo wraz z rozwojem sieci zainwestowano w jakość produktów. To wystarczyło aby odciągnąć klientelę targów i bazarów.

To wszystko wpływa na spadające obroty małych detalicznych przedsiębiorców na bazarach. Tym samym biznes przestaje być opłacalny, co przekłada się na ciche zamykanie działalności gospodarczej. Sądy gospodarcze nie odnotowują upadłości. Przedsiębiorca zawiesza działalność lub likwiduje swoją firmę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH