Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada popularność marek własnych

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 26-07-2016, 08:07
Spada popularność marek własnych
Fot. PTWP

Europejscy konsumenci coraz mniej chętnie zaopatrują się w produkty robione na zamówienie sieci handlowych. Jak donosi Gazeta Wyborcza oszczędzanie na zakupach nie jest już tak modne, jak jeszcze kilka lat temu.

Dziennik analizuje, że konsumenci powoli łapią oddech po kryzysie gospodarczym zapoczątkowanym w roku 2008.  Wtedy, bojąc się o swoją przyszłość, pieniądze wydawali oszczędnie. M.in. z tego powodu wzrosła popularność marek własnych. Obecnie obserwowane jest jednak wyhamowanie tego trendu.

Zgodnie z analizami firmy badawczej IRI Worldwide w Europie Zachodniej w ubiegłym roku nastąpił spadek udziału marek własnych w sprzedaży produktów FMCG. Wartościowo marki własne odpowiadają za 38,3 proc. sprzedaży, co stanowi spadek o 0,6 pkt. proc. Ilościowo stanowią 47,4 proc., co daje spadek w wysokości 0,5 p.p.

Więcej czytaj w Gazecie Wyborczej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH