Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada popyt na typowe produkty świąteczne

  • Autor: Anna Pawłowska, Praska Giełda Spożywcza
  • Data: 17-12-2012, 11:35

- Przeglądając rotację typowo świątecznych produktów widzimy, że wciąż jest zainteresowanie typowo świątecznymi produktami, ale nie jest to duża sprzedaż. Ludzie stali się bardziej wygodni, kupują gotowe ciasta, więc pieczenie schodzi na dalszy plan - mówi Piotr Urbaniak, kierownik hali w hurtowni Marpol na Praskiej Giełdzie Spożywczej.

Jego zdaniem, nawet masy do ciast nie są już tak popularne. - Na przykład masy makowej od początku grudnia sprzedaliśmy tylko kilkadziesiąt puszek - mówi kierownik hali Marpolu.

Coraz częściej zdarza się, że zamiast na rodzinne spotkanie, Polacy, szczególnie młodzi, wybierają wczasy zagraniczne lub wyjazd do spa. Bo święta oznaczają dla nich okres zasłużonego odpoczynku, a nie stanie w długich kolejkach i gorączkę prezentowych zakupów.

Przyczyną odchodzenia od tradycji jest nie tylko moda na nowoczesność, ale też brak czasu. Przygotowanie pierogów w domu to zanikający zwyczaj, nie mówiąc już o mieleniu maku. Polacy wolą kupić gotowe produkty. - Tradycja domowych wypieków powoli zanika, wszyscy koncentrują się na produktach gotowych, intensywnie działa gastronomia z dowozem - mówi Piotr Urbaniak.

Andrzej Chrust, kierownik hurtowni Amigo na Praskiej Giełdzie Spożywczej ocenia, że zwyczaj przyrządzania tradycyjnych potraw wigilijnych wciąż się utrzymuje, jednak to może się zmieniać. Już teraz widać, że zakupy coraz częściej robimy w dużych sklepach - super- i hipermarketach, a tam nie wszystkie tradycyjne produkty są dostępne. - Supermarkety raczej nie oferują gruszki suszonej czy jabłek i śliwek - tradycyjnych polskich produktów do przyrządzenia kompotu wigilijnego - mówi Andrzej Chrust.

Podobnego zdania są przedstawiciele hurtowni Amido na Praskiej Giełdzie Spożywczej. - Popyt na typowe produkty świąteczne jest spadkowy. Przyczyną jest kryzys, ale możliwe też, że wszystko kupujemy gotowe, głównie w dyskontach - mówi nam pracownik tej hurtowni.

W hurtowni Amido można zamówić wiele typowo świątecznych produktów. Na przykład koncentrat barszczu czerwonego 300 g kosztuje tu 3,05 zł netto, a owoce suszone Helio 400 g za 5,15 zł netto. Kupimy tu także skórkę pomarańczową do ciasta i mieszankę keksową - oba produkty w opakowaniu 100 g kosztują 1,39 zł netto.

Jednak nie wszyscy są pesymistami. Prezes spółki Stoczek Natura Leszek Trzciński uważa, że Polacy są nadal wierni tradycyjnym potrawom wigilijnym. - W naszym regionie Stoczka Łukowskiego nie zauważyłem, aby mieszkańcy odchodzili od tradycji na rzecz dań nowoczesnych. Wręcz nawet zauważam, że popyt na produkty tradycyjne rośnie. Ludzie stawiają na smak i aromat. A na to stawiamy w produkcji przetworów Tenczynka - mówi Leszek Trzciński.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • feri 18-12-2012, 10:11:
jesli jest jak pisza tzn.,że mamy bardzo bogate spoleczeństwo....spa, narty, palmy....gotowe ciasta, garmaz z dowozem....chyba chodzi tu o wąska grupę bogatych snobów.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.