Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spadła sprzedaż Produktów Klasztornych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 12:37
Spadła sprzedaż Produktów Klasztornych
fot. Produkty Klasztorne

Przychody ze sprzedaży Produktów Klasztornych na koniec III kwartału 2015 r. wyniosły łącznie 2 384 835,23 zł, co oznacza spadek sprzedaży o ok. 10,56 proc. w porównaniu do wyników zaprezentowanych w ujęciu narastającym za III kwartały 2014 roku, gdzie przychody ze sprzedaży wyniosły 2 666 338,66 zł. Wraz ze spadkiem wartości przychodów ze sprzedaży zmniejszeniu uległy również koszty sprzedaży osiągając w ujęciu narastającym za III kwartały 2015 roku wartość 2 849 173,07 zł w stosunku do kwoty 3 260 348,80 zł poniesionej w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego.

Niższa sprzedaż w III kwartale była konsekwencją ładnej pogody w okresie wakacyjnym, która zachęcała konsumentów do wyjazdów poza duże miasta. Tym samym główni odbiorcy produktów spółki zlokalizowani w dużych aglomeracjach miejskich (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań) w wyniku zachowań swoich klientów ograniczali bieżące zamówienia, co przełożyło się na poziom przychodów spółki w III kwartale 2015 r.

W trzecim kwartale 2015 r. największy udział w przychodach ze sprzedaży miał nabiał, wędliny
i produkty garmażeryjne (pierogi i krokiety) odpowiednio 43 proc., 16 proc. i 13 proc. przychodów. W związku z okresem letnim przypadającym na III kwartał, znaczący udział w przychodach (ok. 14 proc.) miała również sprzedaż piwa MNICH. Wartość przychodów ze sprzedaży piwa MNICH w okresie III kwartału 2015 roku wzrosła o ponad 223 proc. w stosunku do wartości sprzedaży z II kwartału 2015 roku.

Decydującym wpływem na poziom kosztów operacyjnych w III kwartale 2015 r. były koszty związane
z obsługą logistyczną oraz koszty obsługi sprzedaży i koszty marketingowe. Wystąpiły również
jednorazowe koszty poniesione w związku z pozyskaniem nowych punktów handlowych oraz
jednorazowe koszty marketingowe. Jednocześnie w III kwartale 2015 w stosunku do III kwartału 2014
r. udało się znacząco zmniejszyć koszty związane z usługami obcymi, oraz koszty związane z zużyciem
materiałów i energii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH