Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

SPAR: 17-proc. wzrost w Polsce w 2015 r. Plany 50 nowych otwarć w br.

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2016, 11:51
SPAR: 17-proc. wzrost w Polsce w 2015 r. Plany 50 nowych otwarć w br.
fot. materiały prasowe SPAR Polska

SPAR International w 2015 r. odnotował przychody w wysokości 33 mld euro, co stanowi wzrost o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Do największego od pięciu lat wzrostu sprzedaży przyczyniło się przede wszystkim zwiększone tempo poprawy kondycji finansowej firmy w Europie, przy jednoczesnej stałej ekspansji marki na rynkach wschodzących – SPAR wciąż zwiększał liczbę sklepów wchodząc na rynki czterech nowych państw w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Na wyniki finansowe SPAR w 2015 r. złożyły się: silny wzrost na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, który w przypadku SPAR Chorwacja wyniósł 15 proc., a w przypadku SPAR Polska 17 proc.; poprawa kondycji finansowej firmy na rynkach europejskich, zwłaszcza w Belgii, która odnotowała wzrost 6 proc. czy wzrost ponad 2 proc. na Węgrzech, w Austrii i w Wielkiej Brytanii; znaczący rozwój w Azji, związany z wejściem na rynek indonezyjski oraz wzrost sprzedaży o 6,8 proc. w Chinach; obecność na rynkach 12 krajów afrykańskich, co równa się 17 proc. globalnego obrotu detalicznego firmy; wzmocnienie działalności na Bliskim Wschodzie poprzez otwarcie pierwszych sklepów w Omanie i powiększenie liczby sklepów do 13 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Wyniki finansowe z roku 2015 potwierdzają siłę i atrakcyjność marki SPAR w skali globalnej, to dowód na zdolności adaptacyjne marki, jak również zdolności menedżerskie naszych partnerów detalicznych – powiedział Tobias Wasmuht, dyrektor zarządzajacy SPAR International, komentując osiągnięte wyniki.

- Przez pięć ostatnich lat marka SPAR cały czas notowała rozwój, pomimo zmiennej sytuacji ekonomicznej na świecie - dodał.

Nakreślając perspektywy rozwojowe w roku następnym, Tobias Wasmuht zapowiedział: "Częścią naszej strategii będzie kontynuacja poczynań prowadzących do ekspansji na nowych rynkach o wysokim potencjale rozwoju w roku 2016, co zaowocuje dalszym wzrostem marki SPAR w Azji i Afryce, w oparciu o już istniejącą sieć kooperantów w drugiej połowie tego roku".

Strategia multiformatowa SPAR International skutkuje obecnością firmy na rynkach w 42 krajach na całym świecie, partnerzy SPAR prowadzą ponad 12 100 sklepów różnych formatów, obsługując przy tym 13 milionów klientów każdego dnia.

SPAR Polska działa od 1996 r. Sieć obecnie zrzesza 211 sklepów, planując otwarcie 50-ciu sklepów w 2016 r. Od 2010 r. należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju – Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 551) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.