Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spółki giełdowe inwestują w rozwój franczyzy

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2008, 15:09
Spółki giełdowe inwestują w rozwój franczyzy

Firmy notowane na giełdzie wybierają rozwój poprzez franczyzę, aby szybko rozwinąć swoje sieci detaliczne i uzyskać efekt skali. Pozwala to na obniżenie efektywnych kosztów funkcjonowania sieci i ekspansję dzięki większej specjalizacji firmy.

Na rozwój przez franczyzę i system agencyjny zdecydował się największy polski dystrybutor prasy firma Ruch, która rozwija franczyzową sieć kawiarni iCoffee oraz agencyjne kioski z prasą, a także firma Komfort, która ma sieć sklepów franczyzowych z podłogami i wykładzinami.

We franczyzę inwestują firmy z branży usługowej. Doskonałym przykładem jest agencja Xelion, która otwiera punkty doradztwa finansowego czy giełdowa spółka Auxillium z punktami doradztwa księgowego. Podobny pomysł na rozwój ma firma Sferis spółka-córka giełdowego Actiona z siecią sklepów ze sprzętem IT, a także sieć komórkowa Play prowadząca sklepy ze sprzętem telekomunikacyjnym. Zaś spółka RE/MAX rozpoczęła w Polsce budowę franczyzowej sieci biur nieruchomości.

Także w branży finansowej wciąż trwa dobra koniunktura na tworzenie placówek na licencji. Agencyjne placówki zakładane są zazwyczaj w mniejszych miastach, gdzie koszt założenia własnego oddziału byłby dla banku zbyt wysoki. Do grona franczyzodawców dołączył Eurobank (w 2007 roku) oraz Getin Bank (na początku 2008 roku). Pojawienie się placówek partnerskich kolejnych banków było bezpośrednio związane z dobrą koniunkturą trwającą cały czas w branży bankowej - partnerzy zarabiają głównie na sprzedaży kredytów hipotecznych, małych pożyczek gotówkowych i kart kredytowych.

W tym roku po raz drugi PROFIT system zbadał przychody franczyzobiorców i agentów. Przychody franczyzobiorców i agentów ze sprzedaży wyniosły w badanym okresie roku ponad 72 mld zł, co jest wzrostem o 44 proc. w stosunku do roku 2006, i jest równowartością prawie 7 proc. PKB. Przy czym średnia sprzedaż różniła się w zależności od branży: najmniej wyniosła w przypadku punktów finansowych - kilkanaście tys. zł miesięcznie, a najwięcej w wielkopowierzchniowych sklepach np. Intermarche - Grupa Muszkieterów (średnio powyżej miliona zł ) oraz branży paliwowej - ponad 700 tys. zł miesięcznie. Wysokość przychodów jest proporcjonalna do wysokości inwestycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH