Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spółki Metro promują społeczną odpowiedzialność biznesu

  • Autor: pr
  • Data: 06-05-2014, 19:50

14 kwietnia ruszył ogólnopolski konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie" skierowany do mikro i małych przedsiębiorców. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Inicjatywa stanowi element globalnego konkursu realizowanego przez spółki Metro Cash & Carry w 16 krajach na całym świecie z okazji 50. rocznicy powstania firmy.

Jedni organizują sprzęt dla osób niepełnosprawnych i pomagają najuboższym. Inni dokarmiają zwierzęta lub odnawiają zabytki, pomagają repatriantom i promują zdrowy styl życia. Choć się nawzajem nie znają, mają ze sobą wiele wspólnego - są mikro lub małymi przedsiębiorcami działającymi na rzecz swoich lokalnych społeczności, biznesmenami, którzy poza działalnością komercyjną znajdują czas i energię, by zmieniać swoje najbliższe otoczenie. To do nich adresowany jest konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie", który ma na celu promocję społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców oraz wyróżnienie tych, którzy w sposób aktywny działają na rzecz swojej lokalnej społeczności.

W badaniu opinii zrealizowanym przed rozpoczęciem konkursu ponad 75 proc. respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2 proc. badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. W niedużych, lokalnych firmach widzimy potencjał zmian w otaczającej nas rzeczywistości, a ich właścicieli postrzegamy jako liderów skłaniających do działania także lokalne władze. Większość, bo ponad 88 proc. respondentów uważa, że przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych.

- Dla przedsiębiorców to ważna podpowiedź. Ankietowani wskazują wyraźnie, że na aktywności społecznej lokalnych firm mogą zyskać wszyscy, zarówno przedsiębiorstwo, jak i jego klienci oraz mieszkańcy. Oczywiście biznes powinien kierować się w tych działaniach tak samo potrzebami swojego otoczenia, jak wyzwaniami dla własnego rozwoju. Słabe, niedochodowe firmy nikomu przecież nie pomogą - mówi Zbigniew Gajewski, z-ca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan, która objęła konkurs swoim patronatem.

Jubileuszowy projekt firmy Makro ma formę ogólnopolskiego konkursu. Do rywalizacji o nagrodę główną i tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie" organizator zaprasza właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, dzięki której przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego najbliższego otoczenia, np. poprawiają estetykę miejsca i lokalnej infrastruktury, rozwijają projekty kulturalne, ekologiczne i edukacyjne dla lokalnej społeczności, zwiększają zatrudnienie, realizują pomoc potrzebującym czy kultywują lokalną tradycję.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH