Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sposób na zwiększenie ruchu w e-handlu

Światowa organizacja GS1, działająca w 112 krajach, w tym również w Polsce, przygotowała raport na temat wpływu kodów GTIN na sprzedaż w internecie. Z dokumentu wynika, że dzięki implementacji standardu GS1 SmartSearch witryna internetowa zyskuje zwiększenie liczby użytkowników, zwiększenie liczby odsłon i zmniejszenie współczynnika odrzuceń.

Sposób na zwiększenie ruchu w e-handlu
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 05-07-2017, 13:51

- Każda standaryzacja zwiększa efektywność w osiąganiu zamierzonego celu. Nie ma potrzeby przekonywać nikogo, że obecność w Google jest kluczowa dla krwioobiegu każdego współczesnego biznesu. Szczególnie tego na „E”. Obligatoryjne numery GTIN w celu unormowania obecności produktu w usługach promowanych przez Google to po prostu następny, całkowicie zrozumiały, ewolucyjny krok. W tym kontekście należy się cieszyć, że polski oddział GS1 tak prężnie i skutecznie pomaga e-przedsiębiorcom w sprostaniu nowym wymaganiom. Coś, co jeszcze kilka lat temu było dowolnością, staje się obligatoryjne. Zawsze w takim przypadku chaos towarzyszący określonej zmianie na dłuższy czas wstrzymuje skuteczność wdrożeń. Na szczęście w przypadku GS1 SmartSearch mamy od początku klarowną sytuację – komentuje raport Mariusz Wesołowski, ekspert ds. e-commerce, współautor Biblii e-biznesu.

Do pilotażowego wdrożenia standardu GS1 SmartSearch zgłosiło się kilkanaście polskich sklepów internetowych, a do badania zostało wyselekcjonowanych pięć z nich. Kluczem do wyboru sklepów była ich różnorodność pod względem branży, wielkość, struktura ruchu czy oprogramowania.

Reprezentowane kategorie produktowe:

- odzież i obuwie
- kosmetyki
- artykuły dla dzieci
- meble
- hobby - myślistwo

Efekty wdrożenia GS1 SmartSearch zaskoczyły nawet właścicieli sklepów. Uzyskano bowiem m.in. wzrost liczby odwiedzających o 85% przy zmniejszonym o 15% współczynniku odrzuceń.

- 14 lutego br. Google wprowadziło wymóg oznaczania produktów dostępnych w sklepach on-line numerem GETIN, który do tej pory kojarzył się głównie z kodami EAN i sprzedażą stacjonarną. Jako agencja content marketingowa dobrze wiemy, jak ważne w internecie są precyzja opisu i wysoka pozycja w wyszukiwarce. W handlu on-line przekłada się to wprost na wyższą sprzedaż. Jak można ją sobie zapewnić? Rozwiązaniem jest nowy standard opisu produktu – GS1 SmartSearch, który opiera się o rozwiązanie Schema.org stworzone przez Google – mówi Ewa Guzek, senior project manager, Skivak.

- Przeprowadzone przez nas w Polsce badanie i jego efekt potwierdzają wyniki analiz dokonywanych przez GS1, np. we Francji. Działanie w globalnej organizacji oraz współpraca z Google pozwala nam oceniać trendy i działania w branży e-commerce z perspektywy wielu rynków, a to z kolei przynosi korzyści lokalnemu rynkowi sklepów internetowych w Polsce – komentuje Magdalena Wałęsiak-Krasoń, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Magdalena Wałęsiak-Krasoń RSS ALERT    /    Ewa Guzek RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    GS1 Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.