Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spożywczy e-commerce w Polsce czekają wielkie wzrosty

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 03-06-2015, 13:28
Spożywczy e-commerce w Polsce czekają wielkie wzrosty
Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl (fot. zelaznastudio.pl)

- Udział rynku e-commerce w handlu spożywczym w Polsce to na razie zaledwie 0,2 proc. Tymczasem na niektórych rynkach Europy Zachodniej mamy do czynienia z penetracją kanału internetowego rzędu 5-8 proc. Nawet jeżeli porównamy Polskę z Niemcami, gdzie spożywczy e-commerce nie odgrywa tak dużej roli jak w innych krajach zachodnioeuropejskich, to możemy wnioskować, że rynek w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu. To, jak duży będzie to wzrost, zależeć będzie oczywiście od strategii przyjętej przez detalistów, ale przede wszystkim od zachowań konsumenckich - tłumaczy Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak zauważa Jedraszak, trendy konsumenckie zdecydowanie sprzyjają rozwojowi e-commerce. Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci, co więcej, nie kupują za tym pośrednictwem już tylko książek czy elektroniki, lecz również towary wymagające większego zaufania do sprzedawcy, jak ubrania czy artykuły spożywcze.

- Do tego pojawia się coraz bardziej wyraźne oczekiwanie wygody i szybkości zakupów, bo konsumenci dochodzą do przekonania, że wolą jednak przeznaczać swój prywatny czas na inne sprawy, na przykład na życie rodzinne bądź sport. A trudno mówić o większej wygodzie niż w przypadku sklepu internetowego, w którym zakupy można zrobić nawet w kilka minut, a całą pracę związaną ze skompletowaniem i dostarczeniem zamówienia wykonuje za klienta pracownik sklepu - mówi Jedraszak.

Prezes Frisco.pl zastrzega jednak, że dużo pozostaje do zrobienia po stronie detalistów. Na dojrzałych rynkach e-commerce, takich jak brytyjskim czy francuskim, zjawiskiem jakie można zaobserwować jest nie tylko wysoki wolumen sprzedaży, lecz również innowacyjne rozwiązania związane z realizacją i dostarczaniem zamówień, np. odbiorem przez nabywcę w punkcie czy dostawą zakupów w kilka godzin od zamówienia.

- To efekt tego, że największe sieci detaliczne potraktowały internet jako strategiczny kanał sprzedaży i zainwestowały w ten kierunek rozwoju znaczące środki finansowe. Z kolei w Polsce główne sieci traktują kanał internetowy w zasadzie jako dodatek do sklepów fizycznych - zaznacza Jedraszak.

Ważną rolę do odegrania w polskim e-handlu do odegrania mają jednak nie tylko tradycyjni detaliści, lecz także podmioty zajmujące się tylko i wyłącznie sprzedażą przez internet - czyli m.in. Frisco.pl. Analogiczne firmy działają także na rynkach rozwiniętych.

- Internetowy rynek spożywczy jest wyjątkowym, trudnym rynkiem, wymagającym od sklepu pełnej koncentracji na efektywności operacyjnej i jakości świadczonej usługi, a to tego typu gracze z definicji robią najlepiej - zauważa prezes Frisco.pl.

Jak dodaje Jedraszak, konsumenta trzeba przekonać do przełamania oporu przed pierwszym zamówieniem, a później umieć utrzymać jego zaufanie przy wszystkich kolejnych zamówieniach. Każde potknięcie po drodze - przykładowo dostarczenie niekompletnego zamówienia - powoduje automatyczną utratę zaufania.

- Nagrodą dla dobrze prowadzonego sklepu internetowego jest jednak lojalność klienta i wysokie wartości koszyków, czyli coś, co tradycyjne sieci detaliczne w dużym stopniu utraciły - podsumowuje Jedraszak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH