Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprawiedliwy Handel coraz bardziej popularny

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 23-04-2008, 08:05

Konsumenci na świecie są coraz bardziej wrażliwi na etyczne zakupy. Firma Datamonitor prognozuje, że w ciągu pięciu lat wydatki na produkty Fairtrade wzrosną do ponad miliarda euro rocznie. Oznacza to wzrost o prawie 16 procent.

- Nowego etycznego trendu nie mogą ignorować zwłaszcza producenci żywności, w szczególności kawy, herbaty, czekolady czy bananów - uważają analitycy Datamonitor. Fairtrade, czyli Sprawiedliwy Handel, to marka wypromowana przez samych konsumentów, bez ogromnych budżetów reklamowych korporacji. Klienci, wybierając produkty z niebiesko-czarnym logo, sami decydują o wsparciu producentów z krajów rozwijających się, którzy nie są w stanie konkurować z dużymi koncernami ceną swoich produktów. Nick Beevors z Datamonitor ostrzega jednak, że przy oferowaniu produktów Fairtrade ogromnie ważne jest zaufanie.

- Transparentność i zaufanie stają się coraz cenniejszą walutą - zaznacza. Dziś logo Sprawiedliwego Handlu jest najpopularniejsze w krajach anglosaskich: USA i Wielkiej Brytanii. Tam też sprzedaje się najwięcej produktów Fairtrade (odpowiednio za 570 i 495 mln euro rocznie). W Polsce są dostępne od ponad dwóch lat. Jako pierwsze z dużych sieci handlowych do swojej oferty wprowadziły je delikatesy Bomi. Można je kupić również w sklepach Marks & Spencer, w niektórych barach GreenWay. Jednak wyniki sprzedaży towarów z czarno-niebieskim logo w naszym kraju nie przyprawiają o zawrót głowy. Jak twierdzą polscy handlowcy, to raczej produkty niszowe. Powód? Brak marketingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Lidl ucieka z Polski POPRZEDNI ARTYKUŁ

Lidl ucieka z Polski

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.