Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedawcy są świadomi złych praktyk, ale zależy im na klientach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2014, 18:48

Polsce mamy do czynienia z nieetycznymi praktykami sprzedażowymi, a sprzedawcy są świadomi tego faktu. Jednak zależy im też na utrzymaniu pozytywnego etosu sprzedawcy, jako osoby godnej zaufania ze znajomością produktu lub usługi i rynku.

Z badań jakie dla Polish National Sales Awards (PNSA) przeprowadził instytut Millward Brown w lutym tego roku wynika, że według 84 proc. sprzedawców „Bardzo często sprzedawcy wskazują jedynie na zalety oferowanych produktów lub usług", a według 68 proc. - „Często zdarza się, że sprzedawcy wykorzystują niewiedzę klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi".

Jednak mimo to nie zgadzają się na potraktowanie tego typu praktyk jako normę, swego rodzaju wymóg obecnych czasów. 76 proc. sprzedawców nie zgadza się ze zdaniem: „Pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub produkty jest obecnie nieopłacalna".

- Z naszego badania wynika, że świadomości istnienia negatywnych zjawisk w branży sprzedażowej towarzyszy jednocześnie potrzeba utrzymania pozytywnego etosu sprzedawcy, jako osoby godnej zaufania. Sprzedawcy nie chcą zgodzić się na rolę „czarnego charakteru". Spytani o cechy profesjonalnego sprzedawcy w pierwszej kolejności wskazują na „znajomość produktu lub usługi i rynku" (79%) oraz „budowanie długofalowych relacji z klientami" (79% - można było wskazać kilka cech). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36%), czy „znajomość zasad negocjacji" (20%). - komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown.

- Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać się nie tylko wysokim poziomem merytorycznym, ale także budować relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, co oznacza konieczność etycznego postępowania. Wyniki badań pokazują ten trend rynkowy i jego zrozumienie ze strony sprzedawców - dodaje Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards.

- W drugiej połowie roku planujemy realizację kolejnych badań wspólnie z PNSA, tym razem prezentujących obraz sprzedawcy w Polsce oczami konsumentów - dodaje Paweł Wójcik z Millward Brown.

Badanie Sami o sobie. Sprzedawcy we własnych oczach zrealizował instytut Millward Brown dla PNSA w lutym 2014 metodą wywiadów internetowych CAWI na próbie 159 sprzedawców z bazy adresowej członków PNSA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.