REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sprzedawcy sprytnie wykorzystują słabości konsumentów

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 29-07-2013, 10:09

Jak wynika z raportu "ShoppingShow edycja 2013", podczas e-zakupów jesteśmy nieufni, bo kupujemy głównie produkty ciężkie lub szczelnie zapakowane z dłuższą datą ważności. Maciej Kraus z Fern Partners tłumaczy, że co prawda masowo wykorzystujemy porównywarki cenowe, lecz w większości nie wybieramy najtańszego produktu, ale drugą czy trzecią pozycję z listy. Włącza się lampka ostrzegawcza - tanie = niepewne - czytamy w gazeta.pl.

REKLAMA
Podstawowym sposobem na wybicie z rytmu klienta jest zasada kontrastu. Konsument kupuje głównie oczami, co sprzedawcy sprytnie wykorzystują. - Ustawiamy na półkach różne warianty takich samych produktów. Wśród produktów drogich ten, który jest tańszy, będzie wydawał się po prostu tani. Stąd też, na zasadzie kontrastu, warto wprowadzić na półkę produkt droższy z tej samej linii. Sprawi to, że produkt, na który faktycznie chcemy zwrócić uwagę konsumentów, wyda się tańszy - mówi Maciej Kraus.

Ważne jest też granie niskimi cenami poszczególnych produktów, eksponowanie ich. Choć konsument będzie święcie przekonany, że zapamiętał ceny większości produktów, to w rzeczywistości zapamięta tylko kilka z nich, resztę zapomni lub przeinaczy. To oznacza, że tylko poszczególne, najbardziej popularne produkty budują cenową opinię o danym sklepie która, zdaniem ekspertów, jest znacznie ważniejsza niż sama cena.

W grze o kasę klienta nieoceniony potencjał prezentują muzyka i zapach. Badacze z Washington State University dowiedli, że klienci wdychający w sklepie nieskomplikowany zapach świeżej pomarańczy kupują średnio 20 proc. więcej produktów, niż zamierzali. Do tego dochodzą mniej etyczne praktyki - np. jedna cena na półce sklepowej, a inna przy kasie (mamy prawo do kupna za cenę na półce) czy przeklejanie cen - podwyższenie jej, by potem obniżyć do starego poziomu pod szyldem "promocja". To słowo szczególnie oddziałuje na kupujących, którzy są w stanie skusić się na zakup 2 + 1 gratis, choć w przeliczeniu często płacą więcej, niż za trzy pojedyncze sztuki. Często klienci nawet nie wiedzą, że zapłacili więcej np. w przypadku promocji dla wybranego asortymentu. Wystarczy, że sprzedawcy na półce ustawią obok siebie te same towary w zwykłych i promocyjnych opakowaniach. Jeśli przez nieuwagę weźmiemy ten w zwykłym opakowaniu, zapłacimy normalną cenę. Promocja jest na tyle dla nas absorbująca, że często mylimy ją z wyprzedażą, a to dwie różne rzeczy.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH