REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sprzedaż alkoholu nieletnim bardziej popularna w małych sklepach niż w sieciach

  • Autor: WP, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2009, 07:18

- Sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim dotyczy przede wszystkim małych sklepów. W dużych marketach kasjerki rutynowo sprawdzają dowody osobiste tych, co do których mają choćby najmniejsze wątpliwości - zauważyła Agnieszka Rosłoniak, prelegentka na konferencji dotyczącej nowej kampanii promującej zakaz sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.

REKLAMA

Według statystyk policyjnych, w 2008 r. 1000 spośród ponad 2 100 przestępstw z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, dotyczyło złamania zakazu sprzedaży lub podawania alkoholu małoletnim.

Natomiast z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w sierpniu 2008 r. wynika, że aż 56 proc. sprzedawców nie pyta o okazanie dowodu osobistego. 76 proc. sprzedawców przynajmniej raz w miesiącu spotyka się z sytuacją, kiedy nieletni chce kupić alkohol.

Jak zauważa DanutaGut, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, sprzedaż alkoholu nieletnim w dużej mierze wynika z nieznajomości prawa. - 88 proc. sprzedawców twierdzi, że przepisy zna. Ale duża rotacja pracowników, zwłaszcza teraz, w sezonie wakacyjnym sprawia, że liczba niedoinformowanych sprzedawców rośnie - mówi Danuta Gut.

Najlepszym sposobem na zaradzenie sytuacji, zdaniem dyrektor Browarów Polskich jest edukacja. - Jest to proces długoterminowy i kosztotwórczy, ale jesteśmy na to przygotowani - mówi Danuta Gut. Podkreśla, że akcja przynosi efekty.

- W 2005 r. aż 77 proc. badanych sprzedawców sprzedało alkohol nieletnim, zaś tylko 4 proc. osób obecnych w tym momencie w sklepie nie zareagowało - opowiada dyrektor Gut. Po przeprowadzeniu kampnanii pojawiły się regiony, w których odmowa sprzedaży alkoholu niepełnoletnim zwiększyła się do 72 a nawet 90 proc.

Tegoroczna edycja kampanii odbędzie się pod hasłem "Pozory mylą, dowód nie", a jej celem będzie zwrócenie uwagi sprzedawców
i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Wsparciem dla prowadzonych działań będzie symbol "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich", który od lipca pojawi się w spotach reklamowych piwa produkowanego w Polsce przez browary zrzeszone w Związku.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • alex 13-10-2009, 15:58:
a ja zapraszam do biedronki i intermarche gdzie duży market i nie sprawdza dowodu osobistego, dobra rozumiem widzi że pełnoletni bo co jakiś czas bierze no ale sory sam mam się pytać czemu nie sprawdza to głupie by było, kiedyś zrobię jak to się mówi prowokacje i pujde z jakimś 16latkiem i zrobie im jaja, no co k..... ja mogłem poczekać do pełnoletności inni też mogą!!!
  • Marta 16-09-2009, 19:55:
szkolenia? edukacja? zapraszam do sieci sklepów LIDL gdzie młode kasjerki NIGDY nie sprawdzają dowodów osobostych małolatom kupującym alkohol a gdy się im zwróci uwagę to mówią, że juz to zrobiły .. pytanie tylko kiedy skoro cały czas siedzą przy kasie. Dla mnie to żenada !!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH