Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż apteczna produktów OTC będzie rosła w najbliższych latach - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2017, 14:11

Sprzedaż apteczna produktów OTC (leki bez recepty, suplementy diety, kosmetyki i inne produkty wydawane bez recepty w aptekach) w Polsce będzie rosła wartościowo o około 6 proc. średniorocznie w latach 2017-2022 – wynika z prognoz PMR prezentowanych w najnowszym raporcie „Rynek produktów OTC w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022”. Wartość rynku aptecznego produktów OTC w Polsce sięgnie 19 mld zł w 2022 r.

Według prognoz firmy PMR w 2017 r. dynamika rynku aptecznego produktów OTC będzie nieco niższa niż w 2016 r.

- Prognozujemy, że w związku z wysoką zachorowalnością na przeziębienie i grypę to leki i suplementy diety będą motorem sprzedaży odręcznej w 2017 r. Sprzedaż pozostałych produktów wydawanych bez recepty w aptekach za sprawą wysokiej bazy z 2016 r. oraz mniejszego udziału w rynku aptecznym nie będzie wpływać istotnie na dynamikę całego rynku aptecznego produktów OTC. Warto zaznaczyć, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2017 r. liczba zachorowań wzrosła o blisko 20% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Kolejnym czynnikiem wzrostu będzie efekt sprzedaży nowych produktów, również tych, które zmieniły swój status z Rx na OTC. W latach 2017-2022 wzrost rynku ustabilizuje się na poziomie około 6%, zbliżonym do tego osiąganego w latach 2011-2013. Warto zaznaczyć, że w horyzoncie prognozy najwyższą średnioroczna stopę wzrostu zanotują witaminy i minerały, które również w 2016 r. osiągnęły wzrost na poziomie dwucyfrowym. Będzie to związane z rosnącym trendem dbałości o zdrowie i młody wygląd, a także z wcześniej wspomnianą dużą liczbą zachorowań na przeziębienie i grypę – podaje PMR.

Badanie konsumenckie PMR przeprowadzone na początku 2017 r. wykazało, że najczęściej kupowanymi produktami OTC w Polsce są leki OTC. Siedmiu na dziesięciu dorosłych Polaków zakupiło co najmniej jeden lek bez recepty w 2016 r. Niezmiennie, głównym miejscem zakupu leków OTC pozostają apteki stacjonarne (wybiera je 95% Polaków).

Co trzeci Polak zakupił w 2016 r. również suplement diety lub dermokosmetyk. Apteki są również głównym miejscem zakupu tych produktów, jednak nieco częściej niż w przypadku leków dochodzi do ich zakupu również w innych kanałach sprzedaży.

PMR to firma specjalizująca się w dziedzinie badań i analiz rynków ponad 25 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w sektorach: budowlanym, handlu detalicznego, farmaceutycznym, opieki zdrowotnej i ICT. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH