Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż bezpośrednia ma duży potencjał rozwoju w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2015, 13:44
Sprzedaż bezpośrednia ma duży potencjał rozwoju w Polsce
fot. www.philipiak.pl

W Polsce rynek sprzedaży bezpośredniej generuje rocznie około trzech miliardów złotych, a wartość wciąż rośnie i ta forma dotarcia do konsumentów ma duży potencjał rozwoju – oceniają eksperci.

Konsumenci korzystają z różnych form zakupów, ale coraz chętniej ze sprzedaży bezpośredniej. W innych krajach Unii Europejskiej wartość tego rynku sięga aż 23 miliardów euro.  

- Potencjał branży jest niedoceniany i to jest znacznie więcej niż trzy miliardy złotych (…) a rynek ten nie obejmuje tylko kilku czy kilkunastu dóbr konsumpcyjnych, ale obejmuje właściwie wszystko, dlatego to bardzo istotny obszar gospodarki – mówił podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą, Jacek Barankiewicz, wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

- Ten kanał sprzedaży jest znacznie tańszy i koszty dotarcia do konsumenta są znacznie niższe niż w kanałach tradycyjnych, gdzie jest o wiele więcej pośredników, dlatego to jest też opcja dla firm, które nie chcą wydawać na sprzedaż większych pieniędzy – dodał.

Przedstawiciele sektora sprzedaży bezpośredniej dążą do tego, aby oferta, którą przedstawiają była najwyższej jakości. Często odgrywają rolę prekursorów zdobywających nowe rynki.

- Każda firma, która myśli o sprzedaży bezpośredniej musi dbać o ponadprzeciętną jakość produktów i obsługi sprzedaży. W naszej firmie obsługujemy klientów tak, jakbyśmy sami chcieli być obsługiwani – mówił Igor Markowicz, prezes spółki Vigget Sp. z o.o.

- My zaczynaliśmy jako firma, która była tylko sprzedawcą, ale w trosce o jakość produktu staliśmy się w pewnym momencie także producentem. Wykupiliśmy polską fabrykę, a z Włochów uczyniliśmy naszych partnerów biznesowych. Kolejnym krokiem była sprzedaż poza naszym krajem, najpierw na rynkach wschodnich, a teraz też działamy na rynku amerykańskim. Łącznie sprzedajemy bezpośrednio w 10 krajach – mówił z kolei Tomasz Lis, dyrektor ds. komunikacji Philipiak Polska.

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej obecnie w Polsce w sprzedaż bezpośrednią zaangażowanych jest około 910 tys. osób, z czego 25 proc. to ci, którzy czerpią z niej dochód – jako sprzedawcy bądź pośrednicy czy dostawcy. Dla porównania w Unii Europejskiej w sprzedaż bezpośrednią zaangażowanych jest w sumie około 5 milionów osób.

Największy wzrost w sprzedaży bezpośredniej odnotowują w ostatnich latach firmy m.in. kosmetyczne, których udział w ogólnej sprzedaży sektora systematycznie maleje. W 2014 roku wynosił około 68,3 proc., w 2008 roku – 70 proc., w 2007 roku – 74,5 proc., a w 2005 roku – 85 proc.

O prawie 1,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego spadła też sprzedaż suplementów diety i artykułów dietetycznych – w roku 2009 osiągnęła pułap nieco powyżej 8 proc.

Powoli wzrasta zainteresowanie sprzętem gospodarstwa domowego, usługami telekomunikacyjnymi i sprzedażą odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody.

Każdego roku Polacy składają kilkadziesiąt zamówień w trybie sprzedaży bezpośredniej (w 2014 r. było to 35 mln), z czego 92 proc. jest zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 8 proc. w sprzedaży grupowej podczas indywidualnego kontaktu z klientem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH