REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sprzedaż Jeronimo Martins wzrosła o 11 proc., a Biedronki - o 15 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-01-2014, 11:48
Sprzedaż Biedronki w 2013 r. wzrosła do 30 mld zł
Sieć Biedronka osiągnęła 15-proc. wzrost sprzedaży, osiągając przychody w wysokości 7,7 mld euro, czyli ok. 30 mld zł

Sprzedaż Jeronimo Martins w 2013 r. osiągnęła wartość 11,8 mld euro - o 11,8 proc. wyższą niż w 2012 roku. Wzrost sprzedaży był spowodowany zarówno ekspansją Grupy, a także 3,5-proc. wzrostem sprzedaży like-for-like. Sprzedaż sieci Biedronka w Polsce wzrosła o 15 proc. (po stałym kursie walut), do poziomu 30 mld zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 4,2 proc. dzięki realizacji programu ekspansji sieci, która zakładała otwarcie 280 nowych sklepów w 2013 r.

REKLAMA

W Portugalii sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaży o 3,9 proc. (do blisko 3,2 mld euro). Jak podała spółka JM, dzięki dalszemu wzmocnieniu konkurencyjności cenowej i atrakcyjnym promocjom konsumenckim udziały w rynku znacznie wzrosły w tym roku.

W Polsce sprzedaż żywności do listopada 2013 wzrosła o 2,5 proc., co oznacza spowolnienie w porównaniu z 2012 rokiem, kiedy to sprzedaż wzrosła o 4,4 ​​proc. Jeronimo Martins obwinia za tą sytuację spowolnienie gospodarcze, a także dużo niższy wzrost konsumpcji prywatnej (konsumenci byli bardziej ostrożni). Częściowo to również efekt nasilonych działań konkurencji w ciągu roku - rynek charakteryzowała w minionym roku intensywna działalność promocyjna.

Jak podano, W IV kwartale wzrost sprzedaży LFL Biedronki wyniósł 2,5 proc. , co odzwierciedla głównie spowolnienie inflacji wewnętrznej, a także
bardziej zdyscyplinowane i selektywne wzorce zakupowe konsumentów w okresie Bożego Narodzenia, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 

Jeronimo Martins wierzy, że inwestycje Biedronki w ceny pozwolą zachować jej pozycję lidera. Choć w krótkoterminowej perspektywie te działania zaowocują niższymi marżami, w szerszej perspektywnie będą kluczowym czynnikiem pozwalającym na utrzymanie pozycji lidera.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Andy 15-01-2014, 09:31:
A od kiedy ona jest Polska ?
  • bolekilolek 14-01-2014, 12:23:
Dziękujemy wszystkim dostawcą zaangażowanym w budowanie silnej pozycji tej polskiej firmy. My Polacy tak mamy, że was ubóstwiamy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH