Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż Biedronki wzrosła niemal o 30 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 26-04-2012, 13:42
Sprzedaż Biedronki wzrosła niemal o 30 proc.
Na koniec pierwszego kwartału sieć Biedronki liczyła 1.908 sklepów

Sprzedaż w sieci Biedronka, należącej do Jeronimo Martins, wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 1,5 mld euro, co oznacza wzrost o 21 proc., biorąc pod uwagę stały kurs walutowy. Licząc w lokalnej walucie, wzrost sprzedaży wyniósł 29,1 proc. - Możliwości, jakie widzimy dla realizacji naszych planów upewniają nas, że to będzie kolejny dobry rok dla Biedronki - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Sprzedaż porównywalna, w tych samych sklepach Biedronki, wzrosła o 9,5 proc. Pozostały wzrost sprzedaży został wypracowany dzięki nowym otwarciom. Dzięki silnemu wzrostowi przychodów w Polsce, Jeronimo Martins podtrzymuje prognozę wzrostu przychodów i zysków w tym roku dla całej grupy.

- Utrzymanie dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale potwierdza to, że nasza polityka zaspakajania oczekiwań klientów, wyrażająca się między innymi naszymi staraniami, poprawą ergonomii i wystroju wnętrz naszych sklepów, przynosi wyniki. Cieszy nas to, że klienci reagują pozytywnie na rozwój oferty i zmiany wprowadzane w Biedronce - mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka. 

Jeronimo Martins oczekuje w tym roku „niskiego dwucyfrowego wzrostu" sprzedaży porównywalnej (LFL) Biedronki oraz większego zwrotu z zainwestowanego kapitału.

Biedronka otworzyła 37 nowych sklepów w czasie pierwszego kwartału 2012 roku. W tym roku planuje otworzyć w sumie 250 sklepów.

Sprzedaż grupy Jeronimo Martins wyniosła w pierwszym kwartale 2,44 mld euro i była wyższa niż rok wcześniej o 8,8 proc. (o 13,6 proc., licząc po stałym kursie wymiany). Wynik EBITDA wzrósł o 9,2 proc. (14,6 proc.), do 152 mln euro.

Zysk netto grupy wzrósł o 20,8 proc., do 68 mln euro. Zysk został wypracowany głównie dzięki sieci Biedronka. Polska sieć zanotowała w tym czasie wzrost EBITDA na poziomie 21 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hwwr 02-05-2012, 08:54:
kto na to pozwala - portugale robią co chcą ....
  • obserwator 01-05-2012, 11:24:
Sklepów jest niecałe 2000 na chwilę obecną, a co do EBITDA jest na różnym poziomie w zależności od regionu Polski. Ogólnie LFL w sieci zapewne spadł w porównaniu do roku ubiegłego- zamknięcia, rebranding itd.
  • wojsew 26-04-2012, 18:41:
"Sprzedaż w sieci Biedronka, należącej do Jeronimo Martins, wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 1,5 mld euro, co oznacza wzrost o 21 proc."
Taki komentarz to pierdoły. Podajcie o ile wzrosła ilość sklepów ,
podajcie przeciętna wielkość na sklep , podajcie regiony , miasta czy podobne.
Ilość sklepów w/g rożnych źródeł ti już 2300.
"EBITDA" to zysk plus amortyzacja. W przypadku Biedy to drugie jest cholernie duże.
Lubię Biedę ale dane muszą być rzetelne.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.