Sprzedaż Carrefoura w Polsce w I kw. wyniosła prawie 0,5 mld euro

Grupa Carrefour zanotowała w pierwszym kwartale 2012 roku 22,5 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 0,9 proc. LFL, czyli bez uwzględnienia nowych sklepów, a także nie uwzględniając stacji paliw. Sprzedaż w Polsce wzrosła o 1,8 proc. i wyniosła 496 mln euro.
W porównaniu wzięto pod uwagę stały kurs wymiany walutowej. Natomiast sprzedaż porównywalna z uwzględnieniem stacji paliw oraz aktualnego kursu wymiany walut, wzrosła w całej grupie o 0,9 proc., a w Polsce o 0,5 proc.
Sprzedaż porównywalna w Europie (bez Francji) wyniosła w pierwszym kwartale 6,18 mld euro, co oznacza spadek o 2,7 proc. We Francji sprzedaż spadła o 0,5 proc., do 9,35 mld euro.
- Carrefour zanotował lekki wzrost obrotów w I pierwszym kwartale, wsparty przez ciągły wzrost na rynkach wschodzących. Trendy, które obserwujemy w tym okresie i trudne warunki dla handlu umacniają naszą determinację, by kontynuować realizację naszego planu ratunkowego we Francji, skupiając się na efektywności operacyjnej i dalszym rozszerzaniu oferty pod marką własną oraz kontynuowaniu ekspansji na rynkach rozwijających się - mówi Lars Olofsson, prezes Carrefoura.
W trakcie pierwszego kwartału Carrefour otworzył lub kupił 132 nowe sklepy, czyli 76.000 mkw brutto nowej przestrzeni. Uwzględniając redukcje, w ciągu kwartału powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 63.000 mkw.
W pierwszym kwartale roku w Europie (z wyłączeniem Francji) spółka otworzyła tylko jeden hipermarket, 12 supermarketów, 58 sklepów convenience oraz 1 placówkę typu cash and carry. Obecnie w całej Europie (oprócz Francji) działa 4,128 sklepów z logo Carrefour: 509 hipermarketów, 1,858 tys. supermarketów, 1,746 tys. sklepów convenience oraz 15 hal cash and carry).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)