Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż detaliczna - jest lepiej niż pokazują dane

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-07-2012, 15:05
Sprzedaż detaliczna - jest lepiej niż pokazują dane
Maria Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji handlu i Dystrybucji

"Nie rozumiem pesymistycznych komentarzy w stosunku do ostatnich wyników sprzedaży detalicznej. Wskaźnik 6,4 proc. r/r nie jest przecież zły." - pisze w swoim komentarzu dla serwisu www.portalspozywczy.pl Maria Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji handlu i Dystrybucji.

"Tym bardziej, że - jak napisano - wyliczenie nie obejmuje sprzedaży w gastronomii (co tzw. retail mniej interesuje, ale cieszy lub niepokoi cash & carry) oraz nie ujęto sprzedaży podmiotów mniejszych, zatrudniających poniżej 9 pracowników."

„Jeśli dodać do tego niezłe wyniki hurtu (średnio w ostatnim roku w okolicach 10 proc.), to zarówno ton pesymistyczny, moim zdaniem nieuprawniony na tle ogólnoeuropejskiej recesji, jak i same „twarde dane" skłaniają do krytycyzmu w stosunku do interpretacji tego co w handlu się dzieje.
Jak przyznaje dyrektor POHiD: „Wprawdzie czerwiec akurat nie był okresem „żniw turniejowych" dla handlu detalicznego, ale generalnie sprzedaż na tym zyskała, choć niewiele. Pomimo entuzjastycznych zapowiedzi , handel skorzystał umiarkowanie, głównie w miastach rozgrywek piłkarskich. W mniejszych miastach zyskała gastronomia i mniejsze sklepy z gadżetami, strojami, napojami itd. oraz sprzedaż uliczna. Zatem owe fragmentaryczne, choć wyraźnie zauważalne czerwcowe wzrosty, niestety nie odnotowane w podanym wyliczeniu, z całą pewnością zmieniłyby wskaźnik 6,4 proc., i to w górę - niewiele, ale jednak."

Według Andrzeja Falińskiego „dla handlu turniej piłkarski to jednak tylko okazjonalny czynnik, ale także czynniki trwałe i systemowo istotne, zdolne podważyć pesymistyczny ton oceny czerwca i sytuacji w handlu. W sektorze dzieje się bardzo wiele, gdyż zmieniają się główne linie konkurowania formatów i sklepów - owszem dyskonty rozwijają się najszybciej, podnosząc poprzeczkę konkurencyjną, ale nie jest ich wcale dużo i wywierają o wiele mniejszy wpływ na handel niż się im przypisuje."

Zdaniem eksperta, „główna oś konkurencyjna przebiega teraz na powierzchniach mniejszych (tych nie odnotowanych!), które wchodząc do systemów integrujących: franczyzowych, czy partnerskich, podnoszą im zdolności konkurencyjne. Powstaje sytuacja - integruj się albo giń. Z jednej strony bowiem mają one do czynienia ekspansją mniejszych obiektów sieci wieloformatowych i sieci dyskontowych, z drugiej jednak z bezpośrednim sąsiedztwem do niedawna porównywalnego konkurenta, który kupując licencję franczyzową kupił przewagi sieciowe i oddziałuje bezpośrednio i bardzo lokalnie."

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH