Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż detaliczna we wrześniu wzrosła o 3,6 proc. r/r - analitycy

  • Autor: ISB
  • Data: 22-10-2009, 13:38

Kolejny miesiąc wzrostu sprzedaży detalicznej (oczekiwane 3,6% r/r we wrześniu wobec 5,2% r/r odnotowanych w sierpniu) będzie pozytywną wiadomością i powinno utrwalić optymizm dotyczący kolejnych miesięcy. Nie oznacza to jednak, że można ogłosić definitywny koniec trudnych czasów dla producentów i sprzedawców - należy bowiem nadal pamiętać o trudnej sytuacji na rynku pracy oraz o zakończeniu okresu dopłat do nowych aut w Niemczech.

Dziesięciu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewiduje, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 3,6%. Rozbieżności w ich oczekiwaniach nie są znaczne i wahają się od 2,5% do 4,4% przy średniej na poziomie 3,63%.

Wrzesień był kolejnym miesiącem wzrostu sprzedaży detalicznej. Pozytywną rolę w ubiegłym miesiącu odegrała statystyka, ponieważ liczba dni roboczych była o jeden większa w ujęciu miesięcznym. Z drugiej jednak strony, zakończenie okresu wakacyjnego i mniejsza liczba wyjazdów - zawsze sprzyjająca wydawaniu pieniędzy - powinna zneutralizowało ten efekt.

Najważniejszym czynnikiem, który w najbliższych miesiącach pozostanie w centrum uwagi analityków będą raporty z rynku motoryzacyjnego, który dotąd mocno wspierał sprzedaż detaliczną. Wynika to z faktu, że w Niemczech obowiązywały dopłaty do zakupu nowych samochodów po zezłomowaniu starego, ale wrzesień był ostatnim miesiącem "promocji" i kolejne okresy mogą okazać się bardzo trudne zarówno dla producentów, jak i sprzedawców nowych aut w Polsce. A jak duża może być to różnica - pokazują dane instytutu Samar, który raportuje, że sprzedaż nowych aut wzrosła we wrześniu o 18,6% m/m. Co prawda, można oczekiwać, że w ostatnim miesiącu obowiązywania tego przepisu sprzedaż samochodów była większa niż normalnie, ale jednak kontrybucja tego segmentu do całego wskaźnika sprzedaży była bardzo istotna.

Jednak nie tylko rynek niemiecki generował sprzedaż nowych samochodów, ponieważ powrót przepisów umożliwiających korzystanie ulg podatkowych dla nabywców i posiadaczy aut "z kratką" powinno podtrzymać sprzedaż na nadal niezłym poziomie. Wydaje się więc, że pomimo wygasania kilku bardzo istotnych impulsów - zwiększonej konsumpcji w okresie wakacji oraz okresu dopłat motoryzacyjnych w Niemczech - sytuacja powinna się ustabilizować i w kolejnych miesiącach raczej nie należy obawiać się zapowiadanych jeszcze niedawno ujemnych dynamik sprzedaży detalicznej. Przemawiają za tym pozostałe wskaźniki gospodarcze.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.