Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż detaliczna wzrosła w kwietniu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2016, 15:38

W kwietniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. wzrosła o 1,5 proc. w ujęciu rdr i o 1 proc. w ujęciu mdm ­– informuje Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Średnia wartość transakcji w kwietniu 2016 r. wyniosła 11,86 zł i była 1 proc. niższa niż w kwietniu 2015 r. oraz o 5,3 proc. niższa niż w marcu 2015 r.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 i specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Dane uzyskane zostały w oparciu o raport Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o.

Dane uzyskano na podstawie badania reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych o powierzchni do 300 m2 oraz sklepów alkoholowych. Jednocześnie, sklepy których dotyczyło badanie, odzwierciedlają 60 proc. całości rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.

Centrum Monitorowania Rynku jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH