Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż Eurocash napędzają głównie przejęcia. Grupa rośnie o ponad 20 proc.

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2015, 09:13
Sprzedaż Eurocash napędzają głównie przejęcia. Grupa rośnie o ponad 20 proc.
Delikatesy Centrum, fot. Eurocash

W II kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash, krajowego lidera w hurtowej dystrybucji żywności i innych towarów szybko rotujących (FMCG), sięgnęła 5,18 mld zł i była o blisko 21% wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. W całym I półroczu br. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 9,79 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 22% rok do roku.

Dynamiczny wzrost sprzedaży to głównie efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także rozwoju organicznego. Mimo trudnych warunków rynkowych i głębokiej deflacji (2,9-proc. spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych w I półroczu br.), Grupa zanotowała również kilkuprocentowy wzrost sprzedaży bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 513,7 mln zł (12,1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku), a w całym I półroczu br. prawie 933 mln zł (wzrost o 11,4% rok do roku). EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w II kwartale tego roku wyniosła 114 mln zł (+13% r/r), a narastająco za 6 miesięcy 2015 r. prawie 156 mln zł (+9,4% r/r).

Skonsolidowany zysk netto Grupy Eurocash w II kwartale 2015 r. wyniósł 51,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Zysk netto wypracowany w całym I półroczu tego roku sięgnął 48,5 mln zł wobec 50,7 mln zł w I połowie 2014 r.

W II kwartale 2015 r., podobnie jak w pierwszych trzech miesiącach br., Grupa Eurocash znacząco poprawiła przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W całym I półroczu tego roku przepływy operacyjne sięgnęły 560 mln zł, co pozwoliło Grupie istotnie zmniejszyć zadłużenie, mimo wypłaty prawie 110 mln zł dywidendy w czerwcu br.

- Rynek FMCG w I półroczu tego roku pozostawał pod wpływem silnej konkurencji i presji deflacyjnej – ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły w tym okresie średnio o 2,9%. Grupa Eurocash w tych warunkach zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży, na który złożyły się w dużej mierze dokonane w ubiegłym roku przejęcia, oraz konsekwentny rozwój organiczny. Łączna sprzedaż naszej Grupy w I półroczu tego roku wzrosła o ponad 22% rok do roku, a wyłączając sprzedaż przejętych firm o ponad 3,5% – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Większy udział papierosów i wyrobów tytoniowych w sprzedaży Grupy Eurocash po przejęciu spółki Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera) oraz utrzymująca się presja cenowa przełożyły się na nieznaczny spadek wskaźników rentowności w porównaniu z ubiegłym rokiem. W ujęciu bezwzględnym, w II kwartale 2015 r. Grupa zanotowała natomiast wyraźny wzrost zysków na każdym poziomie rachunku wyników. W okresie kwiecień-czerwiec 2015 r. zysk brutto na sprzedaży wyniósł 513,7 mln zł (+12,1% rok do roku), EBITDA przekroczyła 114 mln zł (+13,1%), a skonsolidowany zysk netto wyniósł 51,6 mln zł (+4,6%).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.