REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent

  • Autor: OW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2016, 15:22
Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent
Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent. Fot. shutterstock

Po stronie największych producentów globalnych widać różne strategiczne decyzje związane z koncentracją na kanale e-sprzedaży: na najwyższych szczeblach tworzone są nowe stanowiska do zarządzania e-commerce. Do planów rocznych i strategii rozwoju, e-commerce wpisywane jest jako jeden ze strategicznych kanałów przychodów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

REKLAMA

– Ponieważ rośnie wolumen zakupów przez internet, firmy są zmuszone pod tym kątem dostosowywać strategie działania, politykę cenową i wykorzystywane technologie. Klienci wraz z rozwojem mobilnej komunikacji i e-commerce zmieniają bowiem swoje nawyki zakupowe i procesy decyzyjne – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

Dodaje, że jednym z dobrych przykładów – co pokazują badania konsumentów – jest fakt, że klienci chętniej robią zakupy on-line w tych samych sklepach.

– Dzieje się tak, ponieważ serwisy zapamiętują historie transakcji i wyszukiwania, co znacznie ułatwia robienie powtarzalnych zakupów. Dla klientów robiących powtarzalne zakupy liczy się przede wszystkim wygoda i szybka transakcja. Dla producentów z kolei ważne jest budowanie lojalności i zapewnienie sprzedaży. E-handel pozwala uzyskać korzyści po obu stronach – tłumaczy Krzysztof Augustynowicz.

Podkreśla, że gdy klient potrzebuje produkty codziennego użytku (FMCG, żywność) i korzysta z kanału e-commerce, skorzysta z serwisu internetowego sklepu, który podpowie listę zakupów. Producent, któremu udało się już coś raz sprzedać, tylko na tym zyskuje, ponieważ zwiększa szanse ponownej sprzedaży – oczywiście o ile klient był zadowolony z kupionych wcześniej produktów.

Firma Salesforce przeanalizowała procesy zakupowe klientów detalicznych, którzy robią zakupy w sieci i sklepach tradycyjnych, a na co dzień korzystają z Internetu i smartfonów. Zbadano m.in. współczesne modele decyzyjne i oczekiwania wobec doradców zatrudnionych w sklepach.

 Z badań wynika, że ponad 80 proc. klientów przed zakupami poszukuje informacji o produktach w sieci, wykorzystując do tego celu już nie tylko komputery stacjonarne czy notebooki, ale coraz częściej – smartfony.

Coraz powszechniejsze poszukiwanie informacji o produktach, cenach i możliwych rozwiązaniach alternatywnych przed zakupem powoduje, że blisko połowa (48 proc.) konsumentów twierdzi, iż zna produkty wystawione do sprzedaży w sklepie lepiej od asystentów zatrudnionych do obsługi klientów. Przy tym aż dwie trzecie (67 proc.) kupujących podejrzewa, że konsultanci sprzedaży w sklepach nie mówią prawdy doradzając w zakupach.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 23-02-2016, 02:46:
Witryny dla e-commerce, strony internetowe, aplikacje:
artmetic.pl
  • Magdalena Gołębiewska, HURTUM 21-02-2016, 14:37:
@Karol - poczułam się wywołana do odpowiedzi. :) W przypadku B2B wzrost nie jest pewnie tak dynamiczny jak B2C i oscyluje koło 20%, a nie 40%, co i tak jest imponujące prawda? :)). Nadal główny kanałem sprzedaży hurtowej jest offline, ale juz coraz więcej podmiotów, szczególnie EKO, CHEMIA, produkty dedykowane HoReCa - nie wyobraża sobie sprzedaży bez kanału eCommerce. W przypadku HURTUM zauważyliśmy, że nie tylko powtarzalność koszyka, czy wygoda usera jest ważne, ale przy sprzedaży hurtowej najistotniejsza jest lojalność czyli dedykowane rabaty per dany klient, zniżki przy duże ilości/wartości towaru, dodatkowe sample etc.. Jednak patrząc na ostatnie pół roku firmy bardzo się obudziły i przyszłość zapowiada się bardzo "E" także w hurcie :)
  • Karol 20-02-2016, 08:08:
A jak wygląda to w naszym handlu hurtowym?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH