Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż LfL Grupy EM&F zmalała w trzecim kwartale o 1 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 15-11-2014, 12:25

W trzecim kwartale 2014 r. Grupa EM&F wypracowała przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej na poziomie 688 mln zł. Narastająco do końca minionego kwartału b.r. przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej grupy wyniosły 1 958 mln zł.

W ujęciu like-for-like przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2014 r. zmniejszyły się o 1 proc. rok do roku, a w skali trzech kwartałów przychody ze sprzedaży like-for-like zmalały o 2 proc. rok do roku.

Jak czytamy w raporcie finansowym grupy, istotnymi czynnikami wpływającymi na poziom sprzedaży LfL zarówno w trzecim kwartale 2014 r., jak i w ujęciu narastającym były: dynamiczny rozwój segmentu e-commerce; zmiana struktury asortymentu w Grupie Empik, która miała wpływ na zmniejszenie przychodów ze sprzedaży (w tym niższej sprzedaży artykułów wydawniczych w kategoriach film, muzyka i multimedia), a także wyprzedaże w Grupie Smyk.

Grupa EM&F w trzecim kwartale tego roku skupiała się na rozwoju najbardziej dochodowych i perspektywicznych kategorii produktowych w poszczególnych dywizjach biznesowych/spółkach. W przypadku salonów Empik, nastąpił wzrost o 1,7 p.p. udziału produktów z kategorii produktów nie wydawniczych w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy ograniczeniu sprzedaży mniej rentownych kategorii wydawniczych: muzyka i film oraz zmianę asortymentu w kategorii multimedia.

W segmencie e-commerce, nastąpił znaczny wzrost przychodów wiodących e-sklepów grupy, to jest empik.com (ponad 34 proc. rok do roku) i smyk.com (ponad 80 proc. rok do roku).

W trzecim kwartale w ramach Grupy EM&F otwarto 18 sklepów i jedną szkołę językową, w tym na terytorium Polski zostało otwartych 15 punktów, 3 sklepy w Rosji i 1 sklep w Niemczech. Równocześnie w trzecim kwartale zamkniętych zostało 29 sklepów, w tym 27 sklepów w ramach segmentu modowego. W ramach planu zaniechania działalności w tym segmencie, we wrześniu 2014 r. Grupa EM&F sprzedała udziały w spółce Maratex Ukraina, która na dzień sprzedaży prowadziła 2 sklepy.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 334,1 tys. mkw i liczyła 611 placówek, z czego 61 placówek (o łącznej powierzchni 19,671 tys. mkw) należało do segmentu modowego z planowaną datą zakończenia ich operacji na przełomie 2014 i 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.