Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż spożywczych marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 26-01-2010, 08:39
Sprzedaż spożywczych marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

Jak wynika z danych firmy Nielsen w ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo o 19,4 proc. to trzy razy więcej niż średnia dla całego rynku. Zdaniem ekspertów wpływ na to miała sytuacja ekonomiczna, przez którą konsumenci ograniczali wydatki. Najważniejszym czynnikiem wyboru takich produktów ciągle jest niska cena - informuje Rzeczpospolita.

Najszerszą ofertę marek własnych oferują dyskonty, w których produkty spożywcze stanowią aż 57,3 proc. całej oferty. W hipermarketach udziały tanich marek własnych przekraczają 5 proc., w supermarketach sięgają 7,7 proc.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej marki własne zyskują udziały w niemal każdej spożywczej katgorii, m.in. na polskim rynku nektarów, napojów i soków. Pod względem wielkości sprzedaży zwiększyły się one o 3 pkt proc., do 29 proc. w 2009 r.

Marki własne są także popularne w mrożonkach. Z danych firmy MEMRB wynika, w 2009 r. ich udział w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się w ubiegłym roku o blisko 2 pkt proc., do 23 proc. - informuje Rzeczpospolita.

W 2009 r. udział marek własnych w rynku wafli zwiększył się w ujęciu ilościowym do 11 proc. o około 4 pkt proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek G. 26-01-2010, 19:12:
NIe wiem dlaczego ktoś w tym artykuje pisze o marka prywatnych a póżniej zmienia na " udziały tanich marek własnych przekraczają 5 proc.,". Marka prywatna nie koniecznie musi oznaczac cos najtanszego. Rowniez w markach pruwatnych znajduje miejsce segmentacja pólki.
  • schel 26-01-2010, 17:18:
Słów kilka o fenomenie, nowej marce LEGION, która przebojem wdziera się na lokalny rynek warszawski i woj. mazowieckiego. Na razie pod marką tą wprowadzone do obrotu zostały dwa produkty "LEGION - plis" - piwo i LEGION energy drink. Ukierowanie na precyzyjnie dobrany rynek konsumentów - kibiców klubu LEGIA Warszawa ( sympatycy to liczba ok. 3,000,000 ) - przyniosło niespodziwany efekt. Bez żadnych wydatków na reklamę, a w drodze wymiany informacji między kibicami produkty w szybkim tempie zdobywają rynek, wystarczy spojrzeć na poratal legialive.pl w jaki sposób "wierni konusmenci" zamieniają dotychczasowe niskiej jakści piwo KRÓLEWSKIE na LEGION - pils. Moja prognoza, że za około 12 miesięcy wartość tej marki będzie pokażna, a producenci towarów innych branż będą o nią zabiegali. Z uwagą będę śledził jej dalsze losy.
  • schel 26-01-2010, 17:12:
Słów kilka o fenomenie, nowej marce LEGION, która przebojem wdziera się na lokalny rynek warszawski i woj. mazowieckiego. Na razie pod marką tą wprowadzone do obrotu zostały dwa produkty "LEGION - plis" - piwo i LEGION energy drink. Ukierowanie na precyzyjnie dobrany rynek konsumentów - kibiców klubu LEGIA Warszawa ( sympatycy to liczba ok. 3,000,000 ) - przyniosło niespodziwany efekt. Bez żadnych wydatków na reklamę, a w drodze wymiany informacji między kibicami produkty w szybkim tempie zdobywają rynek, wystarczy spojrzeć na poratal legialive.pl w jaki sposób "wierni konusmenci" zamieniają dotychczasowe niskiej jakści piwo KRÓLEWSKIE na LEGION - pils. Moja prognoza, że za około 12 miesięcy wartość tej marki będzie pokażna, a producenci towarów innych branż będą o nią zabiegali. Z uwagą będę śledził jej dalsze losy.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH