Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w grudniu 2017 r. wzrosła o 5 proc. rdr

Jak pokazują dane CMR, w grudniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5% wyższa od wartości sprzedaży w grudniu 2016 r., mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o około 1%. W porównaniu z listopadem 2017 r. liczba wszystkich zarejestrowanych paragonów była niższa o 3%, jednak ze względu na przypadające w grudniu święta, kiedy konsumenci częściej decydują się na zakup droższych artykułów i wkładają do koszyka więcej produktów, obroty sklepów wzrosły w grudniu o 8,5% mdm – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w grudniu 2017 r. wzrosła o 5 proc. rdr
Fot. shutterstock

W grudniu zachowania zakupowe konsumentów są silnie powiązane z Świętami Bożego Narodzenia oraz Sylwestrem. To właśnie w tym miesiącu szczyt sprzedaży osiąga większość kategorii kulinarnych, w tym m.in. przyprawy, tłuszcze czy produkty niezbędne do wypieków. W grudniu  2017 r. klienci sklepów małoformatowych wydali na dodatki do ciast prawie 3 razy więcej niż w listopadzie, a wartość sprzedaży ciast w proszku wzrosła niemal dwukrotnie - informuje PIH.

Mikołajki i Święta Bożego Narodzenia to czas obdarowywania się prezentami – w tym okresie wyraźnie rośnie sprzedaż słodyczy, które niezmiennie pozostają popularnym i uniwersalnym upominkiem. W grudniu 2017 r. zaraportowano dwa raz więcej transakcji zakupu figurek czekoladowych niż w listopadzie, a liczba paragonów z pralinami wzrosła w tym czasie o 60%. W okresie przedświątecznym tradycyjnie odnotowuje się wzrost sprzedaży baterii elektrycznych, które klienci kupują jako dodatek do zabawek i urządzeń zakupionych bliskim w ramach gwiazdkowych prezentów.  W grudniu 2017 r. liczba transakcji z zakupem baterii była wyższa o 40% w stosunku do poprzedniego miesiąca i o 10% wyższa niż w grudniu 2016 r. - podaje PIH.

W ostatnim miesiącu roku w sklepach małoformatowych tradycyjnie rośnie liczba transakcji i wartość sprzedaży alkoholi mocnych oraz win, które zwykle pojawiają się na świątecznym stole, a często też pełnią rolę upominku. W grudniu 2017 r. wydatki na wódki czyste były o 17% wyższe niż w listopadzie, a wartość sprzedaży win stołowych wzrosła w tym czasie o niemal 30%. W grudniu do koszyków częściej trafiała także whisky – ujęciu mdm odnotowano wzrost liczby paragonów z tą kategorią o prawie 40%, a w ujęciu rdr – o około 4%. W ostatnim tygodniu grudnia za względu na przygotowania do sylwestrowej zabawy konsumenci chętnie kupują wina musujące (z danych CMR wynika, że pojawiały się one wówczas w co pięćdziesiątym koszyku), a także inne alkohole. W ostatnim tygodniu grudnia 2017 r. znacznie częściej niż w innych tygodniach na paragonach pojawiały m.in. piwo oraz wódki czyste, które w ostatnim tygodniu roku były obecne na około 8%  paragonów i odpowiadały za ponad 10% obrotów sklepów małoformatowych - wynika z danych CMR.

Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300m2 w grudniu 2017 r. wyniosła 15,67 zł i była o 11,9% wyższa od średniej wartości w listopadzie br. oraz o 6,2% wyższa od średniej wartości paragonu w grudniu 2016 r. 

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT    /    CMR RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    Centrum Monitorowania Rynku RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.