Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sprzedaż w sklepach wolnocłowych wyższa nawet o 30 proc.

Spadek ruchu turystycznego na polskich lotniskach - i to aż o 12 proc. - nie wpłynie negatywnie na handel w strefie wolnocłowej - twierdzą dziennikarze Gazety Prawnej. Klientów jest mniej, ale obroty są zbliżone lub nawet lepsze niż w 2008 roku. W polskiej Baltonie do najchętniej kupowanych produktów należą papierosy, alkohol i perfumy. Towary te odpowiadają w sumie za ponad 70 proc. obrotów.

Sprzedaż w sklepach wolnocłowych wyższa nawet o 30 proc.

- Obroty na warszawskim i krakowskim lotnisku zwiększyły się o 25-30 proc. W sezonie wakacyjnym zauważamy natomiast delikatny ich spadek w porównaniu do roku ubiegłego - informuje Gazetę Prawną Milena Rylska ze spółki Aelia. W 2009 roku spółka oczekuje kilkudziesięcioprocentowego wzrostu sprzedaży.

Na taki wynik liczy też szwedzka firma Euroshop. Spółka notuje o 20-25 proc. lepszą sprzedaż niż przed rokiem.

Polska Baltona w I półroczu pdnotowała zaś spadek sprzedaży o 20 proc.

-Od początku wakacji zauważamy jednak odwrócenie się negatywnego trendu i wzrosty, które mamy nadzieję pozwolą nam zrekompensować straty notowane w pierwszych dwóch kwartałach - twierdzi Magdalena Dachniewska ze spółki Baltona. Roczne przychody Baltony nadal przekraczają 150 mln zł, a zysk netto 10 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Baltona RSS ALERT    /    sklepy wolnocłowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.