Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sprzedaż wszystkich hipermarketów w Polsce niższa niż Biedronki

Wielkie sklepy tracą teraz najszybciej udziały rynkowe, a nowe otwierane są sporadycznie. Konsumenci wolą mniejsze i bliżej położone placówki oraz wygodniejsze i szybsze zakupy. Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie – pisze Rzeczpospolita.

Sprzedaż wszystkich hipermarketów w Polsce niższa niż Biedronki
fot. Shutterstock

Autor: Rzeczpospolita / dlahandlu.pl
Data: 11-07-2018, 10:47

Jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International w 2018 r., sprzedaż hipermarketów ma w ujęciu rocznym spaść o 2,5 proc. i będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Jego wartość to już poniżej 30 mld zł w podziale na 4 sieci, podczas gdy jedynie Biedronka generuje już ponad 48 mld zł przychodów.

Eksperci firmy tłumaczą, że wojna cenowa pomiędzy konkurencyjnymi formatami sprzedaży detalicznej spowodowała nasilenie walki cenowej i ograniczoną rentowność tego segmentu. Z drugiej strony sklepy wielkopowierzchniowe nadal przyciągają znaczną liczbę konsumentów, ponieważ kanał ten oferuje konkurencyjne ceny za szeroki wybór produktów. Duże sklepy najmocniej rozwijają też ofertą internetową, aby również w ten sposób przyciągać klientów, którzy nie chcą spędzać godzin na chodzeniu między półkami sklepowymi.

Czytaj więcej: Rzeczpospolita

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    Euromonitor RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.