Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż żywności przez internet będzie szybko rosła

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 09-03-2015, 14:34
Sprzedaż żywności przez internet będzie szybko rosła
fot. Pixabay / domena publiczna

W Europie szybko rośnie zainteresowanie e-sklepami z żywnością - tak wśród klientów, jak i sieci sprzedażowych oraz inwestorów. W pięciu krajach na kontynencie sprzedaż żywności online do 2016 r. może się nawet podwoić. Również w Polsce z usług sklepów internetowych z żywnością korzysta coraz więcej osób.

Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia. W regionie takim jak Skandynawia, której mieszkańcy muszą pokonać długą drogę do najbliższego sklepu, sprzedawcy internetowi notują ponadprzeciętne zyski w segmencie spożywczym. Inwestorzy już zauważyli tę niszę. Rynek zakupów internetowych to ogromny potencjał do wykorzystania - bo idealnie spełnia oczekiwania wyżej opisanej grupy klientów.

Jak pokazują badania konsumentów, najważniejszymi czynnikami skłaniającymi do zakupów spożywczych w sieci są dostawa do domu, ciekawość, atrakcyjne ceny i oszczędność czasu. Największe przeszkody to m.in. brak możliwości przyjrzenia się produktom na żywo i brak gwarancji ich jakości. Dodatkowym utrudnieniem dla sprzedawców bywają też skomplikowane regulacje prawne dotyczące sprzedaży żywności i sprzedaży internetowej.

Znaczenie sprzedaży internetowej artykułów spożywczych rośnie i staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów w międzynarodowych sieciach sprzedażowych. Philip Clarke, były prezes Tesco, czyli jednego z gigantów tego rynku, oznajmił kilkanaście miesięcy temu wprost, że widzi w nich przyszłość firmy. „Zakupy spożywcze online odpowiadają za cały wzrost, jaki odnotowaliśmy w naszym biznesie spożywczym w Wielkiej Brytanii" - powiedział.

Dziś sklepy internetowe z żywnością muszą stawić czoła dwóm najważniejszym wyzwaniom: zdobywaniu klientów i sprawieniu, by kupowali regularnie.

Sklepy internetowe w tej branży powinny skupić się na oferowaniu klientom wartości dodanej - najlepiej połączonej z atrakcyjnymi cenami. Jasno podane informacje i przejrzyście opisane reguły, uczciwe warunki zwrotu, możliwość śledzenia zamówienia i wystawienia opinii powinny sprawić, że zakupy w sieci będą dobrą alternatywną dla zwykłych marketów.

Artykuły codziennej potrzeby można sprzedawać na wiele sposobów: predefiniowany koszyk zakupowy, modele subskrypcyjne, ryczałtowe - wszystkie służą temu, by dodatkowo uatrakcyjnić zakup. Personalizacja zgodna z preferencjami konsumenta to przewaga internetu - tak indywidualnego podejścia nie zapewnia dziś żaden supermarket.

Niewielu e-sklepom spożywczym udało się z sukcesem przekonwertować okazjonalnych kupujących w lojalnych klientów. Jest jednak coraz więcej interesujących pomysłów, jak tego dokonać - spersonalizowane programy lojalnościowe czy indywidualne listy zakupowe z funkcjonalnością zapewniającą stałą dostępność produktów, których potrzebuje kupujący.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH