Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sprzedaż żywności to wciąż bastion hipermarketów

W ciągu ostatniej dekady hipermarkety miały ewidentnie złą prasę: krytykowano je za wielkość sklepów, odległości od centrum, słabe odczytywanie rynku i potrzeb konsumentów. Liderzy byli w stanie wypracować przewagę, oferując szeroki asortyment i stawiając na agresywną politykę cenową. Jednak z czasem i oni poczuli oddech konkurencji na plecach: głównie ze strony dyskontów oraz sklepów internetowych, których oferty nie ogranicza powierzchnia sprzedaży – zauważają eksperci LZ Retailytics.

Sprzedaż żywności to wciąż bastion hipermarketów
fot. shutterstock

Analitycy są zdania, że sprzedaż żywności wciąż jest bastionem hipermarketów.

- Dyskonty z pewnością przyczyniły się do uszczuplenia ich udziałów, ale nie zadały (jeszcze) śmiertelnego ciosu. Ogólnie rzecz biorąc, ogólny wzrost sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych jest trudny do osiągnięcia dla hipermarketów, które w swoim modelu sprzedaży polegają przede wszystkim na rozległych powierzchniach handlowych. Inne czynniki strukturalne, takie jak choćby zmiany demograficzne, zwieńczone słabszą konsumpcją, skutkują redukcją tysięcy miejsc pracy – zauważają eksperci LZ Retailytics.

Natomiast supermarkety (poniżej 5 000 m kw.) osiągają lepsze wyniki niż hipermarkety i odczuwają mniejszą presję ze strony rynku. Zdaniem analityków przyczyni się to do spadku średnich rozmiarów hipermarketów w całej Europie. Przestrzegają oni ten format przed pokusą bycia sklepem dla wszystkich: mającym niskie ceny, szeroki asortyment i mnogość usług. Spowoduje to rozmycie i stworzy dodatkową presję na detalistów.

LZ Retailytics przekonują, że wzrosty udziałów w rynku dla kanału hipermarketów będą raczej wyjątkiem niż regułą w Europie, co spowoduje przyspieszenie procesów konsolidacyjnych. Przykładem takich działań są m.in.: nabycie przez Auchan hipermarketów Real w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej na Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

LZ Retailytics RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.230.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.